شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#شورای امنیت

مدودف: طرح اوکراین پیش‌درآمد جنگ جهانی سوم است

مدودف: طرح اوکراین پیش‌درآمد جنگ جهانی سوم است

فارس نوشت: «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه شدیدا از این به اصطلاح «پروژه تضمین های امنیتی آینده پس از جنگ در اوکراین» که توسط کی‌یف پیشنهاد شد انتقاد کرده و هشدار داد، اجرای این طرح «پیش‌درآمد جنگ جهانی سوم» است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل روز سه‌شنبه دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیش نویس این سند را که با همکاری متخصصان و مقامات سیاسی فعلی و سابق غربی از جمله آندرس فوگ راسموسن دبیر کل اسبق ناتو و آندری یرماک رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین تهیه شده ارائه کرد. این دفتر ادعا کرد این سند برنامه هایی برای دوران بعد از پایان عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور پیشنهاد داده است.

در حالی که یکی از اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین «غیرنظامی» کردن این کشور اعلام شده، طرح مذکور نظامی کردن گسترده اوکراین و مداخله «ضامنهای خارجی» در صورت حمله به اوکراین را در نظر گرفته است.

در این سند امضای یک توافق لازم‌الاجرای امنیتی میان اوکراین و کشورهای تضمین‌کننده و یا به عنوان جایگزین، امضای توافقات دوجانبه با هریک از این کشورها پیشنهاد شده است و طرف‌های پیشنهادی شامل آمریکا، استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، لهستان، ترکیه، فرانسه، کشورهای اروپای شمالی، مرکزی و جنوبی و همچنین کشوهای حوزه بالتیک هستند. نام روسیه در میان این طرف‌های احتمالی دیده نمی‌شود.

مدودف در مطلبی که در کانالش در پیام‌رسان تلگران منتشر ساخت، تاکید کرد، این پروژه به مثابه تسری دادن حمایت نظامی ناتو به اوکراین است. او هشدار داد، اگر اعضای این بلوک دست از ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف برندارند، جنگ در اوکراین وارد سطحی متفاوت با پیش بینی پذیری کمتر خواهد شد و این سرآغاز ورود تعداد بیشتر و بیشتری از کشورها به این جنگ است.

مدودف نوشت: «در آن صورت مردم کشورهای غربی دیگر نخواهند توانست در خانه‌ها و آپارتمان‌های تمیزشان نشسته به اینکه چطور با نایبهای خود روسیه را تضعیف می‌کنند بخندند. هر چیزی در اطراف آنها شعله‌ور خواهد شد. شهروندان آنها سهم عادلانه خود از مصایب را دریافت خواهند کرد. زمین به معنای واقعی کلمه خواهد سوخت و بتن در اطراف آنها ذوب می‌شود.»

مدودف که سابقا رئیس جمهور روسیه بوده، پذیرفت که در آن وضعیت، همزمان همه کشورهای درگیر، از جمله روسیه، سهم خودشان از دردسر را خواهند داشت.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در این مطلب خود نوشت: «اگر این ابلهان به پمپاژ ناحدود خطرناکترین انواع سلاح‌ها به کی‌یف ادامه دهند، دیر یا زود این کارزار نظامی وارد سطحی دیگر می شود. در آن سطح مرزهای مشهود و پیش‌بینی ناپذیری بالقوه اقدامات طرفهای جنگ از کارزار نظامی ناپدید می‌شود و سناریوی نظامی خودش را با ورود شرکت‌کننده‌های جدید به آن دنبال خواهد کرد. همه چیز در اطراف غربی‌ها به آتش کشیده خواهد شد. مردم آنها کاملا دچار ماتم می‌شوند. آنها به معنی واقعی کلمه باعث خواهند شد زمین بسوزد و بتن ذوب شود.»

311311