شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رادیو#جدید

رادیو «جذب بازیگر» را شروع کرد؛ چه خبر از «شهر فرنگ»؟

رادیو «جذب بازیگر» را شروع کرد؛ چه خبر از «شهر فرنگ»؟

چالش بازیگری طنز «رادیو صبا» برای جذب بازیگر طنز در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد و بازیگران جدید این جُنگ قرار است به زودی معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، یکی از اتفاقاتی که مردم خیلی به دنبال آن‌اند، بازیگر شدن است. آن‌قدر علاقه‌مندِ این حوزه‌اند که حتی برخی اوقات در دامِ اقدامات غیرقانونیِ پیرامونِ سریال‌ها و فیلم‌های در حال ساخت هم خودشان را گرفتار می‌کنند. همین چندی پیش ماجرای اقدامات غیرقانونی به اسمِ سریال «سلمان فارسی» بود که دست‌اندرکاران این مجموعه تلویزیونی، جذبِ بازیگر از طریق فراخوانِ برخی سایت‌های مجازی را رد کردند. 

مدیر روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» نسبت به عملکرد غیرقانونی برخی سایت‌های مجازی که اقدام به انتشار برخی از اطلاعیه‌ها برای جذب بازیگر برای سریال «سلمان فارسی» کرده‌اند، هشدار داد و عنوان کرد که این موضوع از طریق پلیس فتا در حال پیگیری است.

او اعلام کرد که هر اتفاقی اگر قرار باشد برای پروژه بیفتد، جذب بازیگر، عوامل و یا هر نکته دیگر، رسما از طریق سازمان صداوسیما، مرکز سیمافیلم یا خود پروژه به صورت رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ بنابراین چه آنهایی که به پروژه علاقه‌مندند و چه آنهایی که تماس گرفتند، صبوری داشته باشند. چون  پروژه واقعاً پروژه طولانی مدتی است و از طرفی تحت تأثیر این حرف‌ها و نکات قرار نگیرند. البته این موضوع از طریق پلیس فتا در حال پیگیری است.

حالا این جذب بازیگر البته هنرمندِ طناز در قالبِ چالشی رویِ‌میز رادیویی‌ها قرار گرفته است. اولین چالش بازیگری طنز رادیو از مجموعه چالش‌های گویندگی و اجرای این شبکه رادیویی در حضور جمعی از مدیران این شبکه رادیویی و برگزیدگان در استودیو شماره 8 ساختمان شهدای صدا و سیما برگزار شد.

اولین مرحله این چالش  به صورت مجازی با ارسال فایل‌های صوتی علاقه مندان بازیگری طنز در سامانه هدهد رادیو صبا طی شد که از میان آثار ارسالی حدود 60 نفر برای رقابت  حضوری انتخاب شدند. در میان شرکت کنندگان این دوره استاد دانشگاه، دانشجو، راننده تاکسی، بازیگر تئاتر، معلم، مادر خانه‌دار و دانش آموز دیده می شد که همه دوست داره اجرا و بازیگری بودند.

در استودیو شماره 8 رادیو مهارت این برگزیدگان در کنار بازیگران جنگ رادیویی «شهر فرنگ» ارزیابی شد. به این صورت که هر یک از شرکت‌کنندگان یک قطعه نمایشی را در کنار یکی از شخصیت های «شهر فرنگ» بازی می‌کردند و داوران اجرای  آنها را ارزیابی کردند.

مهدی ساعی مدیر گروه تفریحات و مسابقات رادیو صبا، به عنوان داور این دوره به شرکت کنندگان توصیه کرد، تلاش کنید قبل از حضور روی صحنه کاملاً نقش خود را درک کرده و موقعیت، سن  شخصیت و حتی لوکیشن که این نمایش اتفاق ‌افتاده را به خوبی درک کرده باشید تا اجرای موفق‌تری ارائه کنید.

ساعی به علاقه‌مندان یادآوری کرد، برای رقابت در این چالش هرچه جهیزیه صدای شما کامل‌تر باشد موفق‌تر هستید، یک بازیگر خوب باید توانایی اجرای چند تیپ را داشته باشد به گونه‌ای که برای مخاطب رادیو قابل تشخیص نباشد. باید با تغییر صدا و لحن سن مخاطب را کم و زیاد کند و تنها با صدا اطلاعات کافی از یک صحنه نمایشی به مخاطب منتقل کند.

ساجد قدوسیان  کارگردان «شهرفرنگ» به عنوان داور دیگر این چالش به برگزیدگان گفت: مخاطب رادیو بسیار باهوش و فرهیخته است در نمایش رادیویی بهتر است از لهجه یا گویش استفاده نشود، مگر اینکه کاملاً روی آن مسلط باشید نباید در اجرا یک نمایش لهجه به صورت ناقص معرفی شود و یا به گونه‌ای باشد که مخاطب فکر کنم قصد تمسخر داریم.

داریوش بشارت و آرش راسخ بازیگرانی از جنگ شهر فرنگ بودند که با بازی نقش‌های مختلف در کنار شرکت‌کنندگان نمایش‌های رادیویی را اجرا می‌کردند.

گفتنی است در پایان این چالش از میان  برگزیدگان،  کسانی که قابلیت بازیگری و طنازی لازم در اجرای رادیویی را داشته باشند انتخاب می‌شوند.

برای این علاقه‌مندان یک دوره آموزشی درنظر گرفته شده است که بعد از گذراندن این دوره می‌توانند به عنوان کارآموز به تیم بازیگری «شهر فرنگ» اضافه شوند و با کسب تجربه در این برنامه از بازیگران طنز رادیویی خواهند شد. 

نتیجه این چالش بازیگری بعد از ارزیابی داوران از طریق سایت رادیو صبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/