شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا
آیا آمریکا قادر به نجات تشکیلات خودگردان خواهد بود؟

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

آیا آمریکا قادر به نجات تشکیلات خودگردان خواهد بود؟

کاخ سفید هم مثل اسرائیل نگران اوج گرفتن موج مقاومت در کرانه باختری است

بعد از آنکه عملیات گروه‌های مبارز فلسطینی در کرانه باختری شدت گرفت، وزیر جنگ اسرائیل رسماً ضعف تشکیلات خودگردان را عامل قدرت گرفتن مقاومت در این منطقه دانست.

اعتمادآنلاین|

سید عماد حسینی- بعد از آنکه عملیات گروه‌های مبارز فلسطینی در کرانه باختری شدت گرفت، وزیر جنگ اسرائیل رسماً ضعف تشکیلات خودگردان را عامل قدرت گرفتن مقاومت در این منطقه دانست.

این در حالی است که واشینگتن نیز چندان از شرایط فعلی تشکیلات خودگردان و نوع تعاملی که تل‌آویو با رام‌الله دارد اطلاع ندارد و مسئولان آمریکایی که اخیراً به فلسطین اشغالی سفر کردند این پیام مشترک را با خود حمل می‌کردند که نمی‌توان شرایط را بدین شکل نگه داشت.

گفته می‌شود اسرائیل در نگرانی خود از شرایط مناطق فلسطینی تنها نبوده و واشینگتن نیز شدت گرفتن مقاومت در کرانه باختری را پیگیری می‌کند و نگران آن است که بعد از ضعیف شدن سلطه تشکیلات خود بر این مناطق، شاهد از دست رفتن کنترل اسرائیل هم باشد.

شاید همین نگرانی باعث شد معاونان وزیر خارجه آمریکا یکی پس از دیگری به فلسطین اشغالی اعزام شوند.

رسانه‌های عربی به نقل از منابع آگاه و صاحب نفوذ آمریکایی خبر دادند، معاونان وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به تل‌آویو به اسرائیل توصیه کردند گام‌هایی عملی برای قدرت‌ گرفتنِ دوباره‌ی تشکیلات خودگردان بردارد تا از این طریق سلطه تشکیلات بر فلسطینیان مستحکم شود.

امروز کاخ سفید هم نگرانی همسانی با اسرائیل در رابطه با اوج گرفتن موج مقاومت در کرانه باختری دارد، زیرا شکل‌گیری انتفاضه، اسرائیل را وارد گرداب امنیتی خطرناکی خواهد کرد و به تبع آن آمریکا نیز مجبور خواهد شد برای نجات اسرائیل خود را به میان این گرداب بیندازد.