شهر خبر
سبک زندگی

پیاده روی | نکات مهم در پیاده روی

مطمئنید که درست پیاده‌روی می‌کنید؟| نکات مهم در پیاده روی

اما آیا درست راه می روید؟ چه نکاتی را باید موقع پیاده روی رعایت کرد؟

مطمئنید که درست پیاده‌روی می‌کنید؟| نکات مهم در پیاده روی

 نکات مهم در پیاده روی چیست ؟

پیاده روی یک ورزش آسان است که نه به هیچ وسیله‌ای نیاز دارد و نه انرژی زیادی می‌خواهد. به راحتی می‌توان زمان پیاده روی، مدت پیاده روی و سرعت آن را خودمان تعیین کنیم. پیاده روی برای بدن ضروری است.

اما آیا درست راه می روید؟  نکات مهم در پیاده روی چیست ؟

هنگام راه رفتن به جلو خم نشوید

بسیاری از افراد در پیاده روی تمایل دارند هنگام راه رفتن خود را به جلو هل دهند. این کار را نکنید. به همان اندازه که حفظ وضعیت بدن در هنگام نشستن مهم است، حفظ وضعیت بدن در هنگام راه رفتن نیز مهم است. کارشناسان توصیه می‌کنند که مستقیم راه بروید تا فشار غیر ضروری به نخاع شما وارد نشود. راه رفتن در حالی که به جلو خم شده‌اید، فشار فوق‌العاده‌ای به ستون فقرات وارد می‌کند و در واقع بیشتر ضرر دارد تا فایده.

به پایین نگاه نکنید

در حین راه رفتن صاف نگاه کنید و سر خود را بالا نگه دارید. بالا نگه داشتن سر شانه‌ها را صاف می‌کند و همچنین ستون فقرات شما را صاف نگه می‌دارد. اگر عادت دارید هنگام راه رفتن به گوشی خود نگاه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم گوشی خود را خاموش کنید و راه بروید.

دست‌های خود را خیلی تصادفی تکان ندهید

بسیاری از افراد در پیاده روی تمایل دارند بازوهای خود را با سرعت بالا بچرخانند. این اشتباه است. ممکن است به مفاصل شانه آسیب برساند. در حالی که تاب دادن بازوها در حین راه رفتن ضروری است، دست‌ها را به آرامی بچرخانید. دست‌های خود را بالای سینه نبرید. بازوهایتان را به آرامی از قسمت شانه بچرخانید.

گام‌های بلند برندارید

قدم‌های عادی بردارید. پاهای خود را بیش از حد باز نکنید تا گام‌های بلند بردارید. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برداشتن گام‌های بلند به آنها کمک می‌کند مسافت‌های طولانی‌تری را در مدت زمان کوتاهی طی کنند. این امر بر مفاصل تأثیر می‌گذارد و آنها را مستعد ساییدگی و پارگی می‌کند.

با کفش‌های نامناسب راه نروید

کفش‌هایی که به پایتان فشار می‌آورند یا آنهایی که به شدت گشاد هستند می‌توانند فشار زیادی روی پاهای شما به خصوص ناحیه مچ پا وارد کنند. بنابراین هنگام راه رفتن کفش مناسب بپوشید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع: 55آنلاین