قتل مسلحانه 5 مرد به دست 2 برادر جنایتکار / برای رضایت گرفتن آدم کشتند

به گزارش رکنا؛ ساعت یک بامداد ۱۰ شهریور سال گذشته، به دنبال گزارش قتل دو مرد جوان در یک خودروی برلیانس بازپرس شعبه یکم دادسرای امور جنایی تهران و کارآگاهان اداره 10راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که دو مرد جوان به نام‌های کیوان و حمید سوار بر خودروی برلیانس در کنار خیابانی توقف کرده بودند که دو مرد سوار بر یک موتورسیکلت  خودرو را به رگبار بستند.

در ادامه بررسی ها مشخص شد ۴۰ روز قبل از این جنایت برادر کیوان - یکی از مقتولان- به نام کوروش در یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور به قتل رسیده بود و کیوان و حمید برای انتقام از قاتل که به  تهران فرار کرده بود راهی پایتخت  شده بودند. اما از سوی مردان موتورسوار هر دو به قتل رسیدند.

تحقیقات نشان می‌‌داد کوروش برای پادرمیانی و حل اختلاف بین زوج جوانی که از بستگان‌شان بوده وارد زندگی آن ها شده بود اما شوهر این زن با وی درگیر شده و او را به قتل رسانده بود.

بررسی‌های کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، برای شناسایی و دستگیری عاملان قتل کیوان و حمید در تهران ادامه داشت تا اینکه مشخص شد یکی از مردان موتورسوار همان شخصی است که کوروش را نیز به قتل رسانده بود و در واقع قاتل هر سه قربانی یک نفر بوده است.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم و نفر دوم که برادرش بود ادامه داشت دو برادر ۲۶ اسفند سال گذشته به شهرستان محل زندگی خود برگشته بودند تا با پدر کیوان و کوروش دو مقتول این پرونده صحبت و او را وادار به رضایت کنند اما زمانی که با مخالفت پدر دو مقتول مواجه شدند، در اقدامی هولناک  دست به اسلحه شده و این بار با اسلحه کلاشنیکف پدر آنها را نیز به قتل رساندند.

همچنین مشخص شد مردان خشن هنگام فرار از صحنه قتل پیرمرد، در جاده با مرد موتورسواری برخورد کرده و باعث مرگ مرد موتورسوار شده‌اند. بدین ترتیب تعداد قربانیان جنایات دو برادر به ۵ نفر رسید.

انکار جنایت

تلاش شبانه روزی کارآگاهان جنایی پایتخت برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا اینکه در نهایت  یکی از متهمان در مشهد شناسایی شد و کارآگاهان جنایی پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس محمد حسین زارعی، راهی مشهد شده و نخستین متهم این پرونده را بازداشت کردند.

متهم ابتدا مدعی بود از مخفیگاه برادرش بی اطلاع است اما در نهایت، مخفیگاه برادرش را در ورامین لو داد. با اعتراف متهم جوان، تیم جنایی راهی محل شده و متهم اصلی قتل‌ها را بازداشت کردند.

دو متهم اما منکر جنایت شدند و این در حالی است که مدارک و شواهد پلیسی حکایت از آن دارد که دو برادر در این جنایات نقش دارند. به دستور بازپرس جنایی متهمان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.