شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوشش

اگر یک جوان عادی پوشش سلبریتی ها را داشته باشد، گشت ارشاد او را می گیرد

اگر یک جوان عادی پوشش سلبریتی ها را داشته باشد، گشت ارشاد او را می گیرد

مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان گفت: یک جوان عادی لباسی که سلبریتی می پوشد را تن کند، 200 تا گشت ارشاد او را می گیرند اما سلبریتی می پوشد و اتفاقاً به تلویزیون هم دعوت می شود.

خبرگزاری برنا – سعیده اسدیان: میدان دادن به جوانان و حضور پررنگ‌تر آن‌ها در عرصه‌های مختلف از مهم‌ترین تأکیدات و الزامات گام دوم انقلاب است.

این در حالی است که دغدغه‌ای از سوی برخی از مسئولان برای ترتیب اثر دادن به مطالبات جوانان وجود ندارد و اگر در جلسات مختلف هم از جوانان دعوت می‌شود، بیشتر این حرکات حالت ویترینی دارد و بازخوردی که باید در آن دیده نمی‌شود، گویی این محافل تنها در حد زدن حرف‌های روتین است و گرفتن عکس و تمام!

در همین راستا با امیرحسین آل اسحاق، مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت وگویی داشتیم بخش اول آن اینجا منتشر شد.

در ادامه بخش دوم این گفت و گو را می خوانید:

برنا: آیا خود جوان ها می توانند با هم گفت وگو کنند؟ خیلی از ما آنقدر حرف زدن درست را یاد نگرفته ایم که حتی در روند زندگی هم به مشکل می خوریم.

آل اسحاق: باید فریم کار را یاد داد و فضا را فراهم کرد که جوانان حرف بزنند، ما نباید فراموش کنیم که سرمایه مملکت مردم هستند و گنج اصلی این سرمایه جوانان، یک بخشی به آموزش مربوط می شود.

برنا: از کجا باید یاد گرفت؟ چون چیزی نیست که برویم پای تخته و بنویسیم به نام خداد حرف زدن یعنی این.

آل اسحاق: اساساً باید مدل ایجاد کنیم، یکی از مأموریت هایی که من برای معاونت جوانان تعریف می کنم مدل سازی است، یعنی خیلی از کارهایی که بخش های دیگر جرأت نمی کنند انجام دهند یا مأموریت شان نیست ما می توانیم به صورت مینیاتوری مدل بسازیم، نهایت ما قربانی می شویم اما ترس بقیه می ریزد.

ما سیاست گذارها و مسئولین آدم ها را برای نفع خودمان تبدیل به سرباز کردیم، جریانات سیاسی برای خودش پیاده نظام درست کرده به همین خاطر کارها بدون فکر پیش می رود.

حضور+مدیرکل+طرح_های+ملی+جوانان+وزارت+ورزش+در+خبرگزاری+برنا++ (1)

با نسل جوان کاری کردیم بلد نباشد به خودش افتخار کند

برنا: مسأله اینجاست که برخی مسئولان مطالبه و اعتراض را مساوی با براندازی می دانند.

آل اسحاقحضرت آقا خودشان را مساوی با نظام نمی دانند بقیه چه می گویند؟ من و امثال من خراب کاری کردیم باید برویم دیگر، بحثی نیست.

برنا: چرا اینقدر مرغ همسایه برای جوانان غاز شده؟ انگار هیچ چیزی نداریم که به آن افتخار کنیم. حتی در پروسه مهاجرت هم قبلاً کسی به کمتر از فرانسه رضایت نمی داد، اما الان مقصد مستقیم ترکیه است.

آل اسحاق: ما هستیم که با نسل جوان کاری کردیم بلد نباشد به خودش افتخار کند، همین الان نقاط افتخارآمیزی داریم که باید سرمان را بالا بگیریم، ما باید کاری کنیم جوان مان روی پرچم کشورش تعصب داشته باشد، روی خلیج فارس آنقدر غیرت داشته باشد که کسی جرأت نکند آن را بدون پسوند فارس خطاب کند.

از نظر من کل کشور ترکیه اندازه یک استان ما نمی ارزد، ما در گفتن این حرف ها کوتاهی کرده ایم، مرحوم اصغرزاده یک مستند راجع به پسری در جام جهانی 98 دارد، توصیه کنید جوان ها آن را ببینند. این بی تفاوتی ها خطرناک ترین دشمن کشور است و اسلحه ای می شود که دشمن برای تجزیه کشور از آن استفاده می کند.

اگر یک جوان عادی لباس سلبریتی ها را بپوشد 200 تا گشت ارشاد او را می گیرند

ضرری که سلبریتی های خود ساخته به جوان ها می زنند هیچ کس نمی زند، اشتباهی که رسانه به خصوص تلویزیون طی 20 سال گذشته کرد هیچ کسی نکرد، اگر می شد با اینها مردم را هدایت کرد الان خیلی جلوتر بودیم.

فلان فوتبالیست کل کارش این است فوتبال بازی می کند، بعد تلویزیون او را الگو می کند، عمق این فوتبالیست ها و بازیگرها چقدر است که اجازه می دهیم راجع به همه چی نظر بدهند؟ فلانی نقش فلان شخصیت تاریخی رو بازی کرده فکر می کند واقعاً کسی شده و برای کشور خط و نشان می کشد.

حضور+مدیرکل+طرح_های+ملی+جوانان+وزارت+ورزش+در+خبرگزاری+برنا++ (2)

برنا: چرا حجم تأثیرپذیری جوان ها از این افراد اینقدر بالاست؟

آل اسحاق: جوان ما باهوش است، وقتی می بیند فلان سلبریتی هرکار دلش می خواهد می کند و کسی کار به کارش ندارد می خواهد سلبریتی شود، آزادی ای که به این به اصطلاح سلبریتی ها می دهند به هیچ کس نمی دهند، یک نفر از همین جوان ها لباسی که سلبریتی می پوشد را تن کند، 200 تا گشت ارشاد او را می گیرند اما سلبریتی می پوشد و اتفاقاً به تلویزیون هم دعوت می شود.

طرف آنقدر وضعش خراب است که از داخل تلویزیون معلوم می شود معتاد است، اما به عنوان مهمان یک برنامه مذهبی دعوت می شود، به جوان ها حق بدهید چون خودتان با رفتارتان دارید نشان می دهید اگر سلبریتی شوی دیگر قانون برایت وجود ندارد.

مسیر غلط رسانه ملی در تولید سلبریتی 

چرا کسی سراغ اینفلوئنسرها نمی رود؟ اینها کدام قانون را رعایت می کنند؟ من به جوان حق می دهم از این ها الگوبرداری کند، نکته این است که رسانه جمهوری اسلامی تلاش دارد سلبریتی تولید کند، این مسیر غلط است، چه کسی مشکلات ما با اینها حل می شود؟

قهرمان با سلبریتی فرق می کند، کجای تاریخ این مملکت ما سلبریتی داشته ایم، قبلاً کسی می خواست روی صندلی برود و برای مردم حرف بزند یک سیر مشخصی را طی می کرد، فلان فوتبالیست با کمال وقاحت هر کاری دلش می خواهد دارد انجام می دهد، همان حرف فوتبالیست را یک آدم دیگر بزند او را می گیرند و می برند اما او حرف می زند قهرمان ملی هم می شود.

این خانم های بازیگر و هنرمند که هر نقشی را بازی می کنند در صفحه اینستاگرام شان آزاد هستند و من به شما قول می دهم به فرض فیلتر اینستاگرام، سیستم به اینها اجازه می دهد در هر شبکه ای که بالا می آید همینطوری عکس بگذارند که الان می گذارند. تیپ مهمانی رسمی فلان بازیگر را یک ادم عادی بزند، چه قبلاً چه الان گشت ارشاد او را می گیرد. هر کسی غیر از این سلبریتی ها چنین درآمدهایی داشته باشد او را می برند، پس من به جوان تلاشگر و نخبه کشور حق می دهم که بگوید اینجا جایی برای من نیست.

حضور+مدیرکل+طرح_های+ملی+جوانان+وزارت+ورزش+در+خبرگزاری+برنا++ (5)

برنا: طرح صیانت از فضای مجازی انتخاب درستی برای جلوگیری از این اتفاقات است؟

آل اسحاق: سوال سختی است اما بنا بر نظر شخصی ام صادقانه باید بگویم با بضاعت موجود تنها راه حل همین است.

برنا: با بضاعت الان آیا پاک کردن صورت مساله نیست؟ چون خیلی از همین جوان های پر تلاش در همین فضا کار می کنند.

آل اسحاق: نمی شود گفت پاک کردن صورت مسأله، مشکل روشن است؛ مثلا پای توئیتر که یک رسانه کاملاً نخبگانی است در ایران باز می شود اما قبل یا همزمان با آن هیچ ریل گذاری درستی نشده، کار به دولت ندارم مجموعه حکومت را می گویم، پس چون موضوعاتی که صحبت کردیم دغدغه نیست تنها راه حل همین است.

برخی از افرادی که در جنگ تحمیلی حضور داشتند از کافه و کاباره آمده بودند

برنا: چون دغدغه نیست یا چون مسئولان بلد کار نیستند؟

آل اسحاقبه هر دلیلی دغدغه نیست، چون سخت است و هزینه دارد و نمی خواهیم زیر بار هزینه اش برویم، اما اعتقادم این است علی رغم همه این آسیب ها، جوان امروز جان بر کف است، همین هایی که مداقع حرم شدند مگر از کجا آمدند؟ این نقص ماست که به جوان مان دیتا ندادیم و به او اعتماد نکردیم.

نمی خواهیم قبول کنیم این نسل از نسل انقلاب جلوتر است، چه کسی گفته همه آدم های سال 57 با انقلاب تغییر کردند؟ چند میلیون نفر آدم بود؟چند نفر رفتند جنگ؟ چه کسی می گوید همه درگیر دفاع مقدس بودند؟ باید این دیدگاه اشتباهی که در ذهن جوان ها نشانده اند شکسته شود. برخی از افرادی که در جنگ تحمیلی حضور داشتند از کافه و کاباره آمده بودند، شهدا فقط برای ایران نرفتند از ایران و ناموس شان دفاع کردند اما مفهوم بالاتری آنها را تغییر داد، خمیرمایه این نسل از آن ها بیشتر نباشد حتما برابر است.

حضور+مدیرکل+طرح_های+ملی+جوانان+وزارت+ورزش+در+خبرگزاری+برنا++ (4)

نسل جوان برای پیشبرد اهداف مقدس مثل سوخت هسته ای است

برنا: اما دلخوری جوان ها از وضعیت فعلی مملکت آن زمان وجود نداشت.

آل اسحاقاین یه بحث دیگر است، این مشکل امثال من است که کار را به اینجا رساندیم اما شما واقعاً فکر می کنید ترس دشمن از توان دفاعی ماست؟ نه! دشمن می ترسد چون می داند اگر امروز هر اتفاقی بیفتد با سد بزرگی از انسان های آماده فداکاری مواجه می شود. امروز اگر ذره ای برای جوان و نوجوان ماجرا رو باز کنید می رود سوریه و می جنگد. اینکه من بلد نبودم از یک گل مراقبت کنم مقصر گل نیست من مقصرم.

وقت آن رسیده یک سری حرف ها زده شود، همین نسل چموش یک حسن بزرگ دارد اینکه دروغ نمی گوید، مقابل ما می ایستد و می گوید از ما خوشش نمی آید و این اساساً یکی از موضوعات اخلاق اسلامی است، شخصیت بچه در برنامه مهمانی ایرج طهماسب از همین نسل است.

این نسل به شدت بدون قضاوت و تعصب است و وقتی چیزی را برایش توضیح می دهی و می پذیرد  و طوری می پذیرد که از نحوه پذیرش اش هم لذت می برید، اما من امکان ندارد جلوی شما کوتاه بیایم. این نسل برای پیشبرد اهداف مقدس مثل سوخت هسته ای می ماند. 

برنا: باید چه کار کنیم تا این سوخت در جای درستی استفاده شود؟

آل اسحاق: بخش مهمی از کار پیدا کردن زبان حرف زدن است، بخش دیگر این است که چیزهای که می دانیم درست است مثل معاد، خدا، پیامبر و... با گویش خودشان بگوییم.

انتهای پیام