شهر خبر

رایزنی وزیر خارجه عمان با فرستاده واشنگتن در امور یمن

رایزنی وزیر خارجه عمان با فرستاده واشنگتن در امور یمن

وزیر امور خارجه عمان و فرستاده آمریکا در امور یمن، درباره آتش بس و پایان دادن به جنگ در این کشور گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عمان، «بدر بن حمد البوسعیدی» و«تیم لیندر کینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن در مسقط پایتخت عمان دیدار و درباره آتش بس این کشور گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار بر اهمیت اقدام مشترک برای تقویت اعتماد و گفتگو بین همه طرف‌ها و بر حمایت و تلاش‌های مضاعف بین المللی از جمله اقدامات انجام شده توسط نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن برای پایان دادن به جنگ و وارد شدن به یک روند سیاسی جامع برای دستیابی به امنیت، صلح و ثبات، تاکید کردند.

این دیدار به عنوان بخشی از سفر منطقه‌ای فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن به کشورهای عربستان، عمان و امارات در راستای آنچه بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای حمایت از پیشنهاد گسترش آتش بس در این کشور ادعا می‌شود، برگزار شد.

سازمان ملل در ۲ اوت اعلام کرد که آتش بس موقت در یمن، دو ماه دیگر تمدید شده است. آتش بس در یمن از ۲ آوریل با میانجیگری سازمان ملل آغاز شد و در ۲ ژوئن برای نخستین بار به مدت دو ماه دیگر تمدید شد.

گفتنی است عربستان سعودی ار فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.