شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریزش مو#جلوگیری

با این روش از ریزش مو جلوگیری کنید

با این روش از ریزش مو جلوگیری کنید

صدآنلاین | این روز‌ها ریزش مو یکی از دلایل مراجعه بیماران به مراکز تخصصی طب سنتی است، این بیماری دلایل مختلف دارد که در گزارشی به آن پرداخته‌ایم.

به گزارش صدآنلاین این روز‌ها ریزش مو یکی از دلایل مراجعه بیماران به مراکز تخصصی طب سنتی است، این بیماری دلایل مختلف دارد، افراد با مزاج گرم و خشک معمولا مستعد ریزش مو و طاسی سر در میانسالی هستند و باید تدابیر مزاج از ابتدای زندگی برای آن‌ها اجرا شود. همچنین خونریزی‌های مکرر، کم‌خونی، بیماری‌های کبدی و رحمی نیز می‌تواند باعث ریزش موی اشخاص شود. به این گروه از بیماران علاوه بر تأکید مراجعه به متخصص طب سنتی برای یافتن علت اصلی این این اختلال در بدن شان مصرف انجیر در گلاب و سرکه را هم توصیه می‌کنند.

مویز و آجیل از جمله فندق و پسته هم در کاهش ریزش مو بسیار کمک‌کننده است، علاوه بر این از مواد خوراکی بسیار خوب برای افراد با شکایت ریزش مو مصرف آب انار و یا رب انار است که از طریق تقویت دستگاه گوارش به رویش موی سر هم کمک می‌کند.

راهکار‌های طب سنتی برای جلوگیری از ریزش مو.

اما نگران نباشید، چون برای جلوگیری از ریزش مو در طب سنتی توصیه‌های خیلی ساده و کاربردی وجود دارد که با رعایت آن‌ها، تا حد زیادی می‌توانید از ریزش مو و گسترش آن جلوگیری کنید.

در ابتدا دقت داشته باشید در هنگام استحمام، به صورت ایستاده و زیر دوش، مو‌های خود را با شوینده‌های مختلف، شستشو ندهید. حتما می‌دانید که یکی از اصول صحیح حمام کردن، نشستن در حمام است که متأسفانه به دلیل استفاده از دوش، اکثر افراد به صورت ایستاده اقدام به استحمام می‌کنند که این امر علاوه بر برخی عوارض جسمی، می‌تواند در بلندمدت باعث سستی ریشه مو و ریزش موی شما شود.

برخلاف تصور عمومی، استفاده مستمر از شوینده‌هایی مانند انواع شامپو‌های رنگارنگ شیمیایی موجود در بازار که با تبلیغات فریبنده به فروش می‌رسند، می‌تواند باعث ریزش مو شود؛ سعی کنید از شویند‌های طبیعی و صابون‌های فاقد مواد قلیایی قوی مانند صابون زیتون طبیعی برای شستن موی سر خود استفاده کنید.

پودر سدر، مورد، خطمی، بابونه و حنا را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و حداقل هفته‌ای یک مرتبه با این ترکیب که با مقداری آب ولرم آن را به شکل خمیر رقیق درآورده‌اید، مو‌های خود را به آرامی ماساژ دهید و اجازه بدهید این ترکیب گیاهی برای مدت ۵ دقیقه بر روی مو‌های شما بماند و بعد، مو‌های خود را به آرامی با آب ولرم بشوئید.

حتما ورزش روزانه یا لااقل هفتگی داشته باشید؛ ورزش و فعالیت بدنی، نقش بسزایی در گردش خون قوی، دفع سموم و رویش مو‌های جدید و تغذیه مناسب ریشه و پیاز مو دارد.

حتماً دقت داشته باشید که سلامت کبد شما، نقش بسزایی در سلامت مو‌های شما و جلوگیری از ریزش موی سر دارد؛ لذا تمام مواردی که باعث ابتلا به کبد چرب و آسیب به کبد می‌شود، مانند مصرف آب یخ، مصرف روغن‌های مایع و ناسالم موجود در بازار، رژیم‌های غلط فست فودی و ... باید کنار گذاشته شوند.

شانه زدن آرام مو‌ها نیز در حفظ و سلامت آن‌ها مؤثر است؛ سعی کنید با شانه‌ای مناسب، حداقل ۳ مرتبه و برای دقایقی مو‌های خود را به آرامی شانه بزنید. خواب مناسب و کافی نیز در حفظ استحکام و سلامت مو‌ها مؤثر است؛ سعی کنید در ابتدای شب بخوابید و از بیدار ماندن تا نیمه‌های شب پرهیز کنید.

خانم‌ها مراقب باشند که با استفاده دائم از تل و گلسر‌هایی که باعث کشیده شدن مو‌ها می‌شوند، ریشه‌های مو را سست نکنند، البته افراط در رنگ کردن، سشوار همچنین فر کردن مو‌ها نیز می‌تواند اثرات مخربی روی کیفیت مو داشته باشند.

مو‌ها را وقتی خیس است یا نم دارد، شانه نکنید و از شانه زدن مو‌ها در داخل حمام هم جدداً پرهیز کنید، چرا که مو‌ها در حالت خیس، کمی سست ترند و راحت‌تر می‌ریزند. اصلاح مزاج و مصرف ویتامین‌های گروه B همچنین استفاده از کتیرا به جای حالت‌دهنده‌های شیمیایی برای سلامت مو‌ها بسیار کارساز و مفید است.