شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعداد#صنایع دستی

برنامه‌ای برای افزایش تعداد بیمه‌شدگان صنایع دستی نداریم

برنامه‌ای برای افزایش تعداد بیمه‌شدگان صنایع دستی نداریم

مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: برنامه ای برای افزایش تعداد بیمه شدگان صنایع دستی نداریم چراکه افزایش این تعداد مستلزم تامین اعتبار و تخصیص بودجه است.

مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره وضعیت بیمه فعالان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری اظهار کرد: در سال جاری سازمان برنامه بودجه مبلغ 45 هزار میلیارد تومان برای بیمه فعالان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این افراد در سال گذشته بیمه شده بودند بیان کرد: امسال بودجه لازم وجود نداشت در روزهای اخیر بودجه جدید را تخصیص دادند که بتوانیم بیمه را در سال جاری آن را تداوم دهیم و با تخصیص این مبلغ پرداخت آن  شروع شد.

شکوری درباره بازگرداندن هزینه به افرادی که بیمه خود را به صورت آزاد پرداخت کرده بودند گفت: از تیرماه بودجه را تخصیص داده و شروع به پرداخت از آن زمان خواهیم کرد و وقفه ایجاد شده را با اعتباری که به ما دادند پرداخت خواهیم کرد.

 مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی با تاکید براینکه بیمه صنایع دستی مانند بیمه قالیبافان است عنوان کرد: فعالان صنایع دستی از کمک 20 درصدی دولت استفاده می کنند و 7 درصد از آن به عهده شخص بیمه شده استو ما با توجه به میزان بودجه اختصاص داده شده موظفیم آنان را پوشش دهیم.

وی ادامه داد: در بیمه قالیبافان 256هزار نفر فرد بیمه شده داریم که نزدیک40 هزار نفر از آنان فعالان صنایع دستی هستند. برای افرادی که از گذشته در زمره بیمه پردازان قرار گرفتند فارغ از اینکه بودجه تخصیص پیدا کند یا خیر تعهد به پرداخت تداوم بیمه پردازی آنان داریم.

شکوری درباره وضعیت پرداخت بیمه برای زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: این افراد تحت پوشش کمیته امداد و  سازمان بهزیستی هستند و بر اساس قانون مشاغل آزاد  ز 10درصد کمک دولت برخوردار می شوند و 2،4 یا 8درصد که سهم بیمه آن است را نهادها پرداخت می کنند.

 مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی تصریح کرد: بیمه راهنمایان گردشگری و فعالان صنایع دستی با بودجه 45هزار میلیارد تومانی از 20 درصد کمک دولت برخوردار شدند که در سال گذشته 1700 نفر از آنان بیمه شدند و سعی ما بر این است تا بیمه همان تعداد را تداوم دهیم اما برنامه ای برای افزایش این تعداد نداریم چراکه افزایش این تعداد مستلزم تامین اعتبار و تخصیص بودجه است.

 

انتهای پیام