شهر خبر

بی توجهی آموزش و پرورش به نامه های مجلس درباره اعمال آخرین مدرک فرهنگیان

بی توجهی آموزش و پرورش به نامه های مجلس درباره اعمال آخرین مدرک فرهنگیان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بی توجهی آموزش و پرورش به اعمال آخرین مدرک فرهنگیان انتقاد کرد و گفت: معاونت قوانین مجلس 2 نامه در این باره صادر کرده است.

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره اعمال مدرک دوم فرهنگیان اظهار داشت: متاسفانه آموزش و پرورش درباره اجرای قانون اعمال آخرین مدرک فرهنگیان  از وظایف قانونی خود استنکاف می کند.

وی ادامه داد: معاونت قوانین مجلس تا کنون 2 بار نامه به آموزش و پرورش داده است؛ این در حالی است که بر اساس مذاکرات صریح و شفاهی که در مجلس داشتیم مقرر شده بود وزارت آموزش و پرورش اعمال آخرین مدرک برای فرهنگیان را اجرا کند که تاکنون چنین چیزی عملیاتی نشده ولی نمایندگان مجلس این موضوع را پیگیری می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اگر اعمال آخرین مدرک فرهنگیان اجرا نشد موضوع را از طریق دیوان محاسبات دنبال خواهیم کرد.

محبی نجم آبادی گفت: مجلس در جلسات کمیسیون تخصصی به مورد قبول واقع شدن اعمال آخرین مدرک فرهنگیان رای داد؛ بر اساس قانون 2 مدرک فرهنگیان قابل قبول است ولی برخی از فرهنگیان که دانشسرایی بودند سه تا چهار مدرک گرفته اند.

وی افزود: اگر مدرک سوم و چهار فرهنگیان سالجاری اعمال شود در سالهای آینده مشکلی نداریم زیرا سایر فرهنگیان از لیسانس استخدام شده اند و دو مدرک بعدی هم فوق لیسانس و دکتراست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: هزار فرهنگی در کشور با هزینه شخصی خود ادامه تحصیل داده اند و آموزش و پرورش برای آنها کاری نکرده است و باید مدرک آنها در سوابق اداری اعمال شود؛ این دسته از فرهنگیان میلیون ها تومان برای تحصیل خود هزینه کرده اند و مقاومت آموزش و پرورش برای پذیرش مدرک دوم و آخرین مدرک فرهنگیان را متوجه نمی شویم ولی امیدواریم وزیر آموزش و پرورش به وظیفه خود عمل کند.

انتهای پیام