شهر خبر

سردار حمیدی: پلیس راهور تهران بر اطلاع مردم از مکان دوربین های ترافیکی اصرار دارد

سردار حمیدی: پلیس راهور تهران بر اطلاع مردم از مکان دوربین های ترافیکی اصرار دارد

سردار حمیدی از اصرار پلیس راهور تهران بر اطلاع مردم از مکان دوربین های ترافیکی خبر داد و گفت: به مسیریاب ها هم محل های دوربین ها را اعلام کردیم تا با هدف اصلاح رفتارهای رانندگی اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا درباره خرابی دوربین های ترافیکی اظهار داشت: اکثر دوربین های ترافیکی شهر تهران و سامانه های نظارتی فعال است؛ اشکالات اصلی دوربین های ترافیکی چهارراه ها و تقاطع هاست که زمان انتظار آنها برخی مواقع تنظیم نیست و نرم افزار آن نیاز به بروزرسانی دارد؛ زیرساختها این حوزه نیاز به تعمیر ونگهداری و بازسازی دارد.

وی افزود: متولی دوربین های ترافیکی سطح شهر طبق قانون شهرداری هاست؛ کلیه شهرداری ها مکلف هستند که سامانه ها و زیرساختها مربوط به دوربین های ترافیکی را فراهم کرده و در اختیار مردم قرار دهند؛ بخشی از این سامانه ها که دوربین ثبت تخلف و دوربین های مدیریتی و نظارتی است در اختیار پلیس است تا بتواند با تخلفاتی که در این دوربین ها ثبت می شود برخورد قانونی داشته باشد و این تخلفات را به مالکین و کسانی که تخلف کرده اند ابلاغ کند.

*** اعلام مکان های دوربین های ترافیکی به مسیریاب ها

رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: ما اصرار داریم مردم محل استقرار دوربین های ترافیکی را بدانند و حتی به تمام مسیریاب های داخلی هم اعلام کرده ایم که محل دوربین ها ترافیکی را اعلام کنند تا این اطلاع رسانی باعث اصلاح رفتار ترافیکی و رانندگی شود.

وی تاکید کرد: عمده اقدامات پلیس از قبل اطلاع رسانی می شود؛ ما از قبل به مردم می گوییم که در کجا مستقر هستیم و در کجا دوربین گذاشته ایم تا مردم رفتار رانندگی خود را اصلاح کرده و باعث کاهش حوادث ترافیک شوند.

سردار حمیدی درباره احتمال اضافه شدن امکانات جدیدی مانند پهپاد به پلیس راهور گفت: پهپاد برای ما کارکرد لازم را ندارد؛ در شهر تهران بیشتر به سامانه ها و سیستم های هوشمند نیاز داریم که باید توسعه پیدا کند.

وی درباره تامین خودروهای مورد نیاز پلیس راهور هم افزود: بصورت روزمره خودروها و موتورسیکلت های مورد نیاز پلیس راهور تهران از طریق شهرداری و فراجا تهیه می شود و آنها آنرا در اختیار ما قرار می دهند البته این کار بر اساس مقدورات سازمانی است ولی اگر نواقص تجهیزاتی بر طرف شود شاهد انضباط و ایمنی بیشتری در سطح شهر تهران خواهیم بود.

*** طرح موتور یار ادامه پیدا می کند

رئیس پلیس راهور تهران درباره طرح موتوریار تصریح کرد: این طرح یک کار ابتکاری از سوی پلیس راهنمایی رانندگی تهران  بود که بر اساس مطالعات فراوان عملیاتی شد.

سردار حمیدی گفت: بعد از مشاوره و روانشناسی و جامعه شناسی صورت گرفته و استفاده از ظرفیت مجازات های جایگزین، طرح موتوریار در دستور کار قرار گرفت و پلیس راهور تهران به این جمع بندی رسید به جای اینکه موتورسیکلت را به پارکینگ انتقال دهیم راکب آن را در محل آموزش دهیم و از حوادث حین برخوردها کم کنیم تا بازخورد خوبی در جامعه داشته باشیم البته اجرای این طرح منجر به کاهش تخلفات موتوری شده است.

انتهای پیام