شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دمنوش#آرام

۶ دمنوش جادویی برای کاهش استرس و سلامت دستگاه گوارش!

شما می‌توانید از این چای و دمنوش های گیاهی برای کاهش استرس و آرام کردن اعصاب خود استفاده کنید.

به گزارش آی زندگی و به نقل از cnet، چای و دمنوش جایگزین خوبی برای قهوه است؛ دمنوش های گیاهی و بدون کافئین برای بدن مناسب هستند و اضطراب و استرس را کنترل می‌کنند.

بهترین دمنوش ها برای کاهش اضطراب و استرس

بهترین دمنوش کاهش اضطراب و استرس: چای نعناع

نعناع یک کمک طبیعی برای کاهش اضطراب و استرس است. علاوه بر این چای نعناع حافظه را تقویت می‌کند و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

بهترین دمنوش برای بی خوابی: چای گل ساعتی

گل ساعتی یک خواب آور قوی و در عین حال طبیعی است. مطالعات نشان می‌دهد که این چای برای درمان اختلالات خواب که اغلب با اضطراب همراه هستند، مانند بی خوابی، عالی است.

بهترین دمنوش از نظر سلامتی: چای لیمو و زنجبیل

ریشه زنجبیل فواید بسیاری برای بدن دارد. زنجبیل اضطراب را کاهش می‌دهد. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب عمل می‌کند و ممکن است قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد.

بهترین دمنوش برای خواب و آرامش: چای سنبل الطیب و ریشه شیرین بیان و بابونه و نعنا و دارچین

گل ساعتی، ریشه سنبل الطیب، بابونه، نعناع و دارچین می‌تواند برای شما خواب آرام تری را به ارمغان بیاورد. عصاره دارچین سطح ملاتونین را افزایش می‌دهد.

بهترین دمنوش برای بهبود خلق و خو: چای بادرنجبویه

بادرنجبویه شباهت زیادی به برگ نعنا دارد، اما بو و طعم لیمو دارد. علاوه بر استرس و اضطراب، برای کاهش افسردگی و کیفیت خواب استفاده می شود. بادرنجبویه با افزایش سطح GABA-T – به افسردگی و خلق و خو کمک می‌کند.

بهترین دمنوش برای سلامت دستگاه گوارش: چای بابونه

بابونه باعث سلامت سیستم گوارشی می‌شود. همچنین یک ضد التهاب، آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است به سیستم اسهال، تهوع و زخم معده کمک کند.

دمنوش های گیاهی چگونه به کاهش استرس کمک می‌کنند؟

دمنوش های گیاهی گرم و آرام بخش هستند. علاوه بر این این دمنوش ها و چای سطح کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش می‌دهد. دمنوش‌های گیاهی اغلب حاوی موادی مانند بابونه، بادرنجبویه یا نعناع هستند که به تسکین اضطراب و استرس کمک خواهد کرد.