شهرخبر

این ربات به افراد مسن کمک می‌کند+عکس

این ربات به افراد مسن کمک می‌کند+عکس

این ربات به افراد مسن کمک می‌کند+عکس
ربات MRBA قادر است پیش از سقوط، وقوع آن را تشخیص داده و جلوی این اتفاق را بگیرد. این ربات به منظور کمک به افراد مسن طراحی شده است.

به گزارش ثریا محققان سنگاپوری به تازگی رباتی ابداع کرده‌اند که از زمین خوردن افراد مسن جلوگیری می‌کند. این ربات که به اختصار MRBA نامیده می‌شود، توسط محققان دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور (NTU) و بیمارستان Tan Tock Seng سنگاپور توسعه داده شده است و قادر است پیش از سقوط، وقوع آن را تشخیص داده و جلوی این اتفاق را بگیرد.

به گفته محققان دانشگاه سنگاپور، این ربات از حسگر‌های داخلی خود برای تشخیص از دست دادن تعادل استفاده می‌کند و فورا جلو افتادن افراد را می‌گیرد. این ربات همچنین می‌تواند به افرادی که در راه رفتن و حفظ تعادل مشکل دارند، کمک کند. به لطف حضور این ربات، آن‌ها می‌توانند با خیال راحت نشسته و بایستند.

طبق داده‌های منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، زمین‌خوردن علت اصلی مرگ‌های ناشی از آسیب در ایالات متحده برای افراد بالای ۶۵ سال است. به گفته محققان دانشگاه NTU سنگاپور، آمار‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که «سقوط، دومین علت مرگ ناشی از صدمات تصادفی یا غیرعمدی در سراسر جهان است.»

محققان این ربات را بر روی ۲۹ شرکت‌کننده که از سکته مغزی، آسیب مغزی و آسیب‌های نخاعی رنج می‌بردند، مورد آزمایش قرار دادند. MRBA توانست به این افراد در نشستن، ایستادن، راه رفتن و انجام کار‌هایی مانند حمل و نقل کمک کند. انجام آزمایش بر روی هر شرکت کننده، سه روز طول کشید و هیچ سقوطی در طول آزمایش‌ها گزارش نشد.

محققان MRBA تاکنون سه مدل از این ربات را توسعه داده‌اند و چهار حق ثبت اختراع مربوط به فناوری زیربنایی آن را نیز به ثبت رسانده اند. آن‌ها اکنون به دنبال به کارگیری ۷۱ شرکت‌کننده دیگر از مراکز توانبخشی به منظور ایجاد موارد استفاده بیشتر برای این ربات هستند. همچنین این احتمال وجود دارد که تا سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه تجاری ربات MRBA باشیم.

منبع: فرارو