شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#نفت

ادامه توقیف نفتکش‌های یمنی توسط ائتلاف سعودی/ یک نفتکش دیگر از حرکت بازماند

ادامه توقیف نفتکش‌های یمنی توسط ائتلاف سعودی/ یک نفتکش دیگر از حرکت بازماند

شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، یک نفتکش یمنی دیگر را توقیف کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المسیره، عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت یمن در این باره گفت که کشتی توقیف شده "سالا کریوا" نام داشته و حامل سوخت بنزین است.

وی افزود، این کشتی نیز به مانند دیگر کشتی‌های توقیف شده این کشور مجوزهای لازم از سازمان ملل متحد و بازرسی‌ها را دریافت کرده بود.

المتوکل همچنین تاکید کرد: ادامه دزدی دریایی در کشتی‌های سوخت‌رسان یمن در سایه سکوت شرم‌آور بین‌المللی تاییدی بر این مسئله است که اظهارات مقامات کشورهای عضو ائتلاف متجاوز و سازمان ملل در مورد صلح فقط یک تبلیغات دروغین است.

ائتلاف متجاوز سعودی در دوره آتش بس ۱۳ کشتی حامل سوخت بیمن را توقیف کرده بود که اخیراً چند مورد از این کشتی‌ها را پس از فشارها و انتقادات آزاد کرد و طبق گفته المتوکل با توقیف کشتی سالا کریوا مجموعه کشتی های در توقیف ائتلاف سعودی به سه کشتی افزایش یافت.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت تقریبا هفت سال از این تجاوز وحشیانه، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.