شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#زائران

بازگشت بیش از یک میلیون زائر به کشور/ از سرگیری صدور و تمدید گذرنامه‌ها

بازگشت بیش از یک میلیون زائر به کشور/ از سرگیری صدور و تمدید گذرنامه‌ها

سخنگوی فراجا گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۶ هزار نفر به کشور بازگشتند و به تدریج موج برگشت زائران در حال افزایش است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار مهدی حاجیان؛ سخنگوی فراجا اظهار کرد: امروز که در پایانه‌مرزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مهران شاهد ورود و خروج عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در کمال امنیت و آرامش هستیم یک حس غرورآفرین به ما دست می‌دهد و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای زائران عزیز باشیم.

وی با بیان اینکه تا به امروز نزدیک به 2 میلیون و 698 هزار نفر از پایانه‌های مرزی شش‌گانه عبور کرده و وارد کشور عراق شدند به موج بازگشت زائران اشاره کرد و افزود: تاکنون یک میلیون و 96 هزار نفر به کشور بازگشتند و به تدریج موج برگشت زائران در حال افزایش است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با آغاز موج بازگشت ترافیک در محورهای مواصلاتی نیز سنگین‌تر می شود که به منظور رصد ترافیک این محورها و روان‌سازی تردد خودروها سامانه مانیتورینگ پلیس فعال شده و پهپاد‌های فراجا در سطح مسیرها به پرواز درآمدند.

حاجیان با بیان اینکه فراجا اقدامات خود را در 3 حوزه زیرساخت، نظم و امنیت و ترافیک برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران فراهم کرده گفت: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تمام زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای خود را در همین راستا به مرزهای شش‌گانه آورده و بیش از 240 گیت را در مرزهای شش‌گانه کشور فعال کردیم.

این مقام ارشد انتظامی از آمادگی فراجا برای افزایش گیت‌های تردد در پایانه‌های مرزی کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون گیت‌های ورودی و خروجی در پایانه‌های مرزی به صورت 24 ساعته فعال هستند البته در برخی از مرزها مانند خسروی محدودیت زمانی همچنان وجود دارد.

وی در خصوص آخرین اقدامات فراجا در خصوص صدور و تمدید گذرنامه اظهار کرد: تا به امروز یک میلیون و 600 هزار گذرنامه جدید و 550 هزار گذر ویژه اربعین صادر شده و 410 هزار گذرنامه منقضی شده نیز تمدید شده‌اند.

سخنگوی فراجا از آمادگی ادارات مهاجرت و گذرنامه برای از سرگیری صدور و تمدید گذرنامه خبر داد و گفت: البته متقاضیان باید بدانند که ظرف 72 ساعت گذرنامه به دست آنها می رسد و بنابر همین موضوع باید برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/