شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#نرخ تورم#قیمت

عواملی که قیمت بیت کوین را خواهد لرزاند

عواملی که قیمت بیت کوین را خواهد لرزاند

فردای اقتصاد: امروز نرخ تورم ایالت متحده منتشر خواهد شد. داده‌ها اغلب نشان دهنده کاهش انتظارات تورمی هستند. بسیاری از تحلیلگران وال‌استریت باتوجه‌ به گزارش تورم دولت که قرار است در رور جاری منتشر شود، تخمین می‌زنند که شاخص کل قیمت مصرف‌کننده در ماه آگوست نسبت به جولای تغییری نکرده یا کاهش یافته باشد. اگر چنین اتفاقی روی دهد، از زمانی که تورم سالانه در ژوئن به بالاترین حد چهار دهه اخیر رسید، برای دومین ماه متوالی کاهش تورم خواهیم داشت.

احتمال اینکه این سناریو روی دهد بسیار زیاد است. بر اساس تحلیل تکنیکال نیز شاخص تورم ایالت متحده در منطقه اشباع و بسیار داغ قرار دارد. در گذشته هرگاه اندیکاتور RSI تورم، در این ناحیه واقع گردیده، شاخص مذکور کم کم روند نزولی و منفی به خود گرفته است.

عواملی که قیمت بیت کوین را خواهد لرزاند
مقایسه نمودار نرخ تورم آمریکا و 

بر اساس نمودار فوق، روند نزولی تورم مصادف با یک رالی صعودی در شاخص سهام بوده است. این موضوع می‌تواند برای بازار رمزارازرها که همبستگی بالایی با بازار سهام دارد، خبر خوبی باشد. لازم به ذکر است روند صعودی بازار سهام می‌تواند با تاخیر روی دهد.

اما اگر تورم مجددا افزایش یابد، با توجه به جدی بودن فدرال رزرو برای دستیابی به تورم دو درصدی، می‌تواند توالی افزایش نرخ بهره ادامه دار باشد. این موضوع احتمالا سبب نوسانات زیادی در بازارهای پرریسک از جمله سهام و ارزهای دیجیتال شود.

به روزرسانی اتریوم

یکی دیگر از اتفاقات مهمی که هیجان زیادی را در بازار ایجاد کرده است مربوط به آپدیت اتریوم است. در پی این هارفورک، الگوریتم اثبات کار به اثبات سهام در شبکه اصلی اتریوم صورت خواهد گرفت. به نظر می‌رسد تقاضای ایجاد شده تا قبل از آپدیت و هارفورک پاریس باشد و احتمالا بعد از آن شاهد فروکش کردن این تب ایجاد شده و کاهش قیمت‌ها باشیم. از طرف دیگر داده‌ها نشان دهنده خروج سرمایه‌گذاران نهادی هستند. به نقل از سایت کوین‌شرز CoinShares، جریان صندوق دارایی‌های دیجیتال نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است نسبت به انتقال به الگوریتم اثبات سهام (PoS) نگران باشند.

محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال با مجموعاً ۶۳ میلیون دلار، پنجمین هفته متوالی خروجی را تجربه کرده‌اند. اتریوم تمرکز اصلی خروجی‌ها بوده که مجموعاً ۶۲ میلیون دلار در هفته گذشته خروجی داشته است. این شاید نگرانی سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه رویداد ممکن است طبق برنامه پیش نرود را برجسته می‌کند.

شبکه بیکن چین ۱.۵ سال پیش فعال شد و بارها مورد تست قرار گرفته است. یکی از دلایلی که این آپدیت نیز بارها به تعویق افتاده مربوط به اهمیت ویژه‌ای است که رفع نواقص و باگ‌های احتمالی این شبکه دارد. به نظر می‌رسد برای این به روزرسانی تمامی جوانب و نقایص احتمالی مورد بررسی قرارگرفته و برطرف شده است. تیم سازنده و توسعه دهنده اتریوم عمیقا و بیش از هرگروه دیگر بر اهمیت موفقیت آمیز بودن این آپدیت آگاه هستند، لذا احتمال شکست این پروژه اندک است اما در هر صورت، ایجاد مشکل در فرآیند ادغام و حتی بعد از آن، صدمات جبران ناپذیری را بر کریپتوکارنسی وارد خواهد کرد. کما اینکه دارایی‌های زیادی نیز به طور مستقیم به این هاردفورک و ادغام اتریوم وابسته است.

نشست فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره

در هفته آینده فدرال رزرو نشستی خواهد داشت که در آن احتمالا نرخ بهره مجددا افزایش خواهد یافت. اغلب پیش بینی‌ها از افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره خبر می‌دهند. در صورتی که افزایش نرخ بهره بیش از این عدد باشد اثرات منفی بیشتری بر بازارها از جمله سهام و کریپتوکارنسی خواهد داشت. اما اگر افزایش نرخ بهره تعدیل یافته و سیاست‌های انقباضی به شدت سابق ادامه نیابد، می‌تواند سبب بهبود شرایط برای رمزارزها گردد و روند نزولی آنها را اندکی تسکین دهد.