شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#معلمان#رتبه‌بندی معلمان

زمان قطعی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت اعلام شد

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: دولت سیزدهم اراده کرده که نظام رتبه بندی معلمان را به بهترین وجه انجام دهد. قطعا تا پایان سال معلمان به حقوق خود در این زمینه می‌رسند و این کار انجام می شود.

ایران

به گزارش تازه‌نیوز، صولت مرتضوی در مراسم طرح جهادی ارسال تجهیزات به هنرستان‌های البرز که روز سه شنبه ۲۲ شهریور انجام شد، با اشاره به اینکه محور توسعه تعلیم و تربیت است و می‌تواند بسترهای توسعه همه جانبه را برای هر کشوری رقم بزند، اظهار کرد: از طرفی به تعبیر امام تعلیم و تربیت عبادت است. در این ساحت کسانی تربیت می‌شوند که بعضاً تحول سازند و به برکت تعلیم و تربیت رشد می یابند و در جمهوری اسلامی ایران این مهم بسیار موثرتر واقع شده است.

به نقل از ایسنا، وی افزود: به فضل الهی حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشور سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند که ۵۵۰ هزار نفر در البرز هستند.

مرتضوی با بیان اینکه دولت سیزدهم در ساختار تحولی خود مبنا را تحول در آموزش و پروش گذاشته، اظهار کرد: باور دولت بر این است که آموزش و پرورش برای جهان توسعه ساز و فرهنگساز است. در این حوزه به نظر می‌رسد باید به دو موضوع توجه ویژه شود. یک آموزش دانش‌بنیان که خروجی آن افزایش بهره‌وری است و موضوع دوم آموزش اشتغال محور است. برای رسیدن به این مؤلفه باید تحول را جان‌مایه معلمان کرد تا تحول در دانش آموز نیز ایجاد شود که به هر دو موضوع در آموزش و پرورش و آموزش عالی توجه شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تقریبا نزدیک به ۵۰ درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها و رشته‌های فنی وحرفه ای تحصیل می‌کنند، گفت: این موضوع نوید بخش است. همچنین داشتن مراکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی و داشتن حرفه بعد از تحصیل به نوعی سرمایه‌گذاری کلان است که به افزایش راندمان در تولید و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری منجر می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: امروز بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان تجهیزات برای تحویل به هنرستان‌ها آماده شده است که کار بزرگی است. نگاه دولت به فرهنگ نگاهی برگرفته از آموزه‌های دینی و رهنمودهای امام و رهبری است.

وی با بیان اینکه این دولت نبودن کلاس درس و فضای آموزشی را عار می‌داند، افزود: یکی از مهمترین مصوبات سفر رئیی جمهور در حوزه آموزش و پرورش رقم خورده است. رقم ۵۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری برای آموزش و پرورش در البرز تعیین شده که افزایش نیز خواهد یافت. تعداد ۲۰۰ مدرسه به بهره‌برداری رسیده و بناست خیرین ۱۰۰۰ کلاس درس بسازند که کاری ستودنی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: بیش از ۱۳ یا ۱۴ سال است که طرح رتبه‌بندی معلمان را بر سر آن‌ها می‌کوبند. دولت سیزدهم اراده کرده که این نظام رتبه بندی به بهترین وجه انجام شود. قطعا تا پایان سال معلمان به حقوق خود در این زمینه می‌رسند و این کار انجام می شود.