شهر خبر

فریاد خبرنگار زن فلسطینی: بچه هایم را می خواهم+ فیلم

فریاد خبرنگار زن فلسطینی: بچه هایم را می خواهم+ فیلم

لمی غوشه خبرنگار زن فلسطینی که اخیرا به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده، در جریان انتقال به دادگاه مقابل دوربین‌ها فریاد زنان خواهان دیدار با فرزندانش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، لمی غوشه خبرنگار زن فلسطینی که اخیرا به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده، در جریان انتقال به دادگاه مقابل دوربین‌ها فریاد زنان خواهان دیدار با فرزندانش شد.

منابع فلسطینی اعلام کردند که وی هم اکنون در زندان هشارون در اراضی اشغالی در شرایطی سخت و غیرانسانی محبوس شده است.

وی در هنگام ورود به صحن دادگاه، فریاد می زد «بدی أولادی.. بدی أولادی»، به این معنا که بچه هایم را می خواهم! این ها فریاد های یک خبرنگار فلسطینی از اهالی قدس و بالاتر از آن مادری فلسطینی است که در دادگاه صهیونیست‌ها در فراق دیدار با فرزندانش اشک می ریخت و فریاد می زد.

لمی غوشه خبرنگار یک موسسه به نام إیلیا المقدسیة است که در حوزه حقوق بشری و جنایات رژیم صهیونیستی فعال است.

لمی غوشه اخیرا با یورش نظامیان صهیونیست به رستورانی در خیابان صلاح الدین شهر قدس اشغالی بازداشت شد. پس از دستگیری اسناد و مدارک وی و رایانه ای که از آن استفاده می کرد، مصادره شد.

اما جرم و دلیل بازداشت این خبرنگار که قبلا هم سابقه دستگیری را دارد، عجیب تر بود: انتشار تصاویر شهید ابراهیم نابلسی!

ابراهیم نابلسی از شهدای مشهور فلسطینی است که درست روز عاشورای امسال پس از محاصره خانه اش در جنین از سوی صهیونیست ها به شهادت رسید. او هنگام محاصره خطاب به مادرش در پیامی صوتی وصیت کرد: من شهید خواهم شد، مادرم دوستت دارم، پس از من از وطن دفاع کنید. وصیت می کنم هیچ کس اسلحه اش را زمین نگذارد.

پس از شهادت این فرمانده شهید کتائب الاقصی، پدرش در مصاحبه ای خبر داد که سید حسن نصرالله در روز دوم شهادت فرزندش با این خانواده تماس گرفته؛ اما سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی تماس را قطع کرده و خط تلفن آن‌ها را مسدود ساخته است.

پس از شهادت ابراهیم نابلسی به درخواست رژیم صهیونیستی تصاویر این شهید در فیسبوک و اینستاگرام بدون هیچ هشدار قبلی، حذف شد.

تحلیلگران صهیونیست پیش از این از تبدیل شدن شهید ابراهیم نابلسی ۲۰ ساله به الگوی جوانان فلسطینی ابراز نگرانی جدی کرده بودند.

این در حالی است که در شرایط کنونی ۲۱ خبرنگار در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند. تل آویو در هنگام بازداشت اداری و تا مشخص شدن رای دادگاه، برای اعتراف گیری فشار زیادی بر اسرا وارد می کند، که یکی از آنها جلوگیری از ملاقات با اعضای خانواده و دوستان است. گاهی ادامه دار شدن دادگاه ها و تمدید بازداشت اداری تا یک سال و حتی بیش از آن ادامه پیدا می کند. جلسه روز گذشته چهارمین دادگاه لمی غوشه بود که طی آن بار دیگری بازداشت موقت و اداری وی تمدید شد. براین اساس، این خبرنگار فلسطینی همچنان در حسرت دیدار با فرزندانش باقی مانده است.