شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جزایر

سخنگوی قوه قضائیه: سند مالکیت جزایر سه گانه به نام‌جمهوری اسلامی است/ چند نفر در رابطه با پرونده ترور شهید صیاد خدایی دستگیر شده اند

سخنگوی قوه قضائیه: سند مالکیت جزایر سه گانه به نام‌جمهوری اسلامی است/ چند نفر در رابطه با پرونده ترور شهید صیاد خدایی دستگیر شده اند

ستایشی گفت: سازمان اسناد و املاک کشور ، اسناد مالکیت سه جزیره تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی را صادر کرده است و سند به نام‌جمهوری اسلامی صادر و مالکیت مطابق قانون تثبیت شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، مسعود ستایشی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین و فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع)و رحلت رسول اکرم گفت: در گرامیداشت اربعین حسینی نکاتی را عرصه میکنم؛ بزرگداشت اربعین حسینی، بزرگداشت پیام‌خونبار حسینی در کربلا و مقابله با تحریفات عاشورا است، شور معنوی مردم در سفر با کربلا و حضور در مراسم اربعین از جلوه های بی نظیر در راستای تحقق همکاری و بِر به تقوا با تمسک به انزوا های مکتب حسینی است. 

وی در ادامه گفت: خون حسینی(ع) برای بیداری و آگاهی سازی اجتماعی بر زمین‌ریخته شده است و رسالت کشف حقیقت از جمله اهداف پیام‌حسینی بوده است. ما از میزبانی و میهمان نوازی گرم‌برادران و خواهران عراقی در مسیر راهپیمایی اربعین صمیمانه تشکر می‌کنیم و مراتب امتنان خویش را از برقراری امنیت زوار حسینی و تشکر از نیروهای جهادی و مسئولان را ابراز میداریم.  با تدبیرات اتخاد شده همکاران دستگاه قضایی در پایانه های مرزی استقرار دارند و در صورت بروز هرگونه مشکل قضایی سریع  و قاطع دستورات لازم صادر می‌شود. 

وی در خصوص گزارش گزارشگر ویژه تحریم ها در ایران گفت: این‌موضوع با محکومیت اقدام دولت تروریستی آمریکا همزمانی داشته است، کاری که در راستای تحریم وزارت اطلاعات و وزیر اطلاعات انجام دادند، قبل از تبیین‌گزارش حقوق بشر، باید بگوییم در طول سنوات گذشته یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم از جمله حملات سایبری ایران بوده است که توسط دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی و انجام شده است و به زیر ساخت های مهم و حساس ایران تعرضاتی صورت گرفت اما با تدابیر لازم فتنه خصم خنثی شد ، اما اکنون آمریکا با برچسب زنی تلاش میکند فشار تازه ای را علیه ایران ایجاد کند که قطعا محکوم به شکست است. 

سخنگوی دستگاه قضا گفت: تحریم وزارت اطلاعات و وزیر اطلاعات،تنها تاثیری که دارد تکمیل فهرست افتخارات و خدمات وزارت اطلاعات و تمامی تلاش های این‌مجموعه است. این تحریم انگیزه و مجاهدت سربازان گمنام را دوچندان‌میکند‌ این اقدام‌تنفس مصنوعی آمریکا به گروهک های تروریستی است که در صدد هستند توان از بین رفته گروهک تروریستی علیه جمهوری اسلامی را زنده کنند که البته ناکام‌ خواهند ماند، توقع داریم‌دستگاه های سیاسی با تمهیدات قانونی مناسب و بین المللی به‌صورت قاطع برخورد کنند.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص حق حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت تثبیت مالکیت اصلی این جزایر اقداماتی انجام داده که در راستای صیانت از منافع ملی است، سازمان اسناد ، اسناد مالکیت سه جزیره تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی را صادر کرده است و سند به نام‌جمهوری اسلامی صادر و مالکیت مطابق قانون تثبیت شده است.براساس این اسناد جزیره تنب بزرگ و تنب کوچک به نام‌دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد. همچنین سند مالکیت جزیره ابوموسی در استان هرمزگان نیز به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است. تحقق فرایند حد نگاری در خلیج فارس و دریای عمان با هماهنگی دستگاه های مسئول  از اولویت های ثبت اسناد و دستگاه قضایی به شمار می‌رود‌. 

ستایشی خاطر نشان کرد: حقوق عامه از اولویت ها است و در رابطه با تبیین حقوق عامه ،شناسایی و احصا حقوق عامه اقدامات مناسب و مثبتی صورت پذیرفته است.‌معاون حقوق عامه اختصاصا با مشارکت مراکز علمی و پژوهشی مطرح در کشور، و با استفاده از دستگاه هایی مثل منابع طبیعی و محیط زیست و سایر دستگاه ها، و تشکیل کارگروه هایی مبادرت به بررسی مصادیق حقوق عامه کرده اند و شناسایی و احصا شده است و ۵ گروه اختصاص یافته است در زمینه بهداشت و سلامت و معادن و هوای پاک و به نتایج خوب و قابل قبولی رسیده اند و کار در جهت احصا این اولویت ها در زمینه های فرهنگی و اجتماعی ادامه دارد.

وی در خصوص پرونده شهردار لواسان گفت: این پرونده در شعبه ۵ دادگاه کیفری ۱ استان تهران مورد رسیدگی بود و با نقضی که در تحقیقات مقدماتی اتفاق افتاده پرونده به شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای  عمومی انقلاب تهران ارسال شده است ، تا پایان شهریور پرونده به دادگاه کیفری ۱ شعبه ۵ ارسال میشود و با تاکید به ریاست شعبه سعی شده تا نیمه اول مهر کار رسیدگی به پرونده در دادگاه استمرار یابد.

وی درخصوص اظهارات تاج و اتهامات وی گفت: در رابطه با فدراسیون فوتبال حساسیت نسبت به این‌موضوع در این مقطع زمانی برای همه روشن است، لذا در قبال این‌موضوع آنچه که مربوط به دستگاه قضا است؛ در راستای هر انتخاب درون سازمانی یک استعلامات براساس مقررات موضوعه از ناحیه مرجع برگزار کننده انتخابات و در صورت عدم رفع ابهام از مراجع ناظر صورت می پذیرد،  حسب اطلاع یک استعلامی در این زمینه گرفته شده و پاسخ لازم هم از مبدا زیربط به فدراسیون داده شده و فدراسیون براساس پاسخ واصله بررسی کرده و جمع بندی این شده که این فرد در انتخابات شرکت کند و اکنون نسبت به این نتیجه نفیا بحثی نیست زیرا نظر قوه قضائیه اعلام شده است. تاکید ما این است که در مرحله دادسرا چون تحقیقات محرمانه است، در قبال این قضیه تا به نتیجه نرسد به آن نمی‌پردازیم.

ستایشی در خصوص آخرین وضعیت پرونده ترور شهید صیاد خدایی گفت: یاد ایشان را گرامی میداریم، دعا میکنیم با اهتمام سربازان‌گمنام و تلاش های واحد قضایی به زودی عناصر اصلی دستگیر شود ، این ترور ها شبکه ای است و نیاز به کار کیفی و علمی و فنی دارد و به محض وصول، نتیجه قطعی را عرض میکنیم. چند نفر در ارتباط با این‌موضوع دستگیر شدند و قرار قانونی هم صادر شده است. و پرونده در دست رسیدگی است.