شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران#شیفت شب

کارگران شیفت شب چرا افسردگی و اضطراب بیشتری دارند؟

محققان با تاثیر زمان بندی وعده‌های غذایی بر خلق و خوی کارگران شیفت شب متوجه شدند افرادی که در روز غذا می‌خورند حلق و خوی بهتری دارند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از medicalnewstoday، کارگران شیفت شب اغلب با افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند اما طبق مطالعه جدید محققان آلمانی، اگر وعده‌های غذایی روزانه داشته باشند و نه وعده‌های غذایی روز و شب، خلق و خوی بهتری خواهند داشت.

محققان دانشگاه کلن 19 شرکت کننده شامل 12 مرد و 7 زن با میانگین سنی 26.5 سال را انتخاب کردند.

شرکت کنندگان به مدت 2 هفته زمان خواب ثابتی 8 ساعته داشتند. آنها سپس تحت یک اقامت 14 روزه در آزمایشگاه قرار گرفتند.

پس از چندین روز سازگاری با آزمایشگاه و ارائه اندازه‌گیری‌های پایه، شرکت‌کنندگان تحت یک پروتکل عدم همزمانی اجباری (FD) در نور کم به مدت ۴ «روز» ۲۸ ساعته قرار گرفتند.

 

این پروتکل به شرکت کنندگان اجازه می‌داد به تدریج به “برنامه کاری شبانه” تغییر پیدا کنند. در روز چهارم، آنها نسبت به روز اول 12 ساعت انحراف داشتند.

در طول مرحله FD مطالعه، شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی برای دریافت وعده‌های غذایی در روز به تنهایی {مانند فرد عادی} یا در طول روز و شب {افراد شیفت شب اغلب این گونه می‌خورند} با هم تقسیم شدند.

سایر شرایط میان شرکت کنندگان از جمله دریافت کالری و درشت مغذی‌ها، فعالیت بدنی، مدت زمان خواب، شرایط نور و کار در شب یکسان بود.

سپس محققان در طول روزهای FD، حالات خلقی شبیه افسردگی و اضطراب را هر ساعت ارزیابی کردند.

پس از تجزیه و تحلیل نتایج، محققان دریافتند افرادی که در طول شب و روز غذا می‌خورند{عادت غذایی مانند کارگران شیفت شب}، در مقایسه با ابتدای مطالعه، با افزایش 26.2 درصدی خلق و خوی شبه افسردگی و افزایش 16.1 درصدی خلق و خوی مشابه اضطراب مواجه شده‌اند.

در مقایسه، افرادی که در گروه غذاخوردن در طول روز بودند، هیچ تغییری در سطح خلق و خوی افسردگی یا اضطراب نداشتند.

این کار با ارزیابی ریتم گلوکز و دمای بدن شرکت‌کنندگان انجام شد و محققان دریافتند که درجه ناهماهنگی شبانه‌روزی به طور قوی با خلق‌وخوهای شبیه افسردگی و اضطراب مرتبط است.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که خوردن در طول روز تنها با وجود خواب نادرست با حفظ هم ترازی شبانه روزی داخلی هم مرتبط است.

جزییات این تحقیق در PNAS منتشر شده است.