شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#نتایج#داوران#لیگ برتر

تغییر نتایج نیمی از مسابقات لیگ با اشتباه داوران

تغییر نتایج 50درصد از مسابقات لیگ برتر با اشتباه داوران/ مظفری: داوری فوتبال ما با VAR درمان نمی‌شود

داور بین‌المللی سابق فوتبال کشورمان گفت: از ۶ هفته لیگ برتر فقط در یک هفته داوران قضاوت عادی و معمولی داشتند و در ۵۰ درصد مسابقات اشتباه‌های تاثیرگذار داوران را شاهد بودیم.

به گزارش مشرق، نوید مظفری در مورد نحوه قضاوت داوران در ۶ هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار داشت: در این ۶ هفته فقط در یک هفته شاهد قضاوت طبیعی و معمولی داوران بودیم و در ۵ هفته دیگر داوران اشتباه‌های تاثیرگذار زیادی داشته‌اند. قضاوت داوران و کمک داوران در هفته ششم گل‌سرسبد اشتباهات داوران بود. می‌توانم بگویم تقریبا در ۵۰ درصد مسابقات لیگ برتر اشتباه‌های تاثیرگذار داوران و کمک داوران در تعیین نتیجه نقش داشته است. 

وی افزود: دلیل اشتباهات زیاد داوران را نمی‌دانم. شاید تمرکز لازم را برای قضاوت ندارند زیرا گاهی صحنه‌های آشکار پنالتی را اعلام نمی‌کنند! با شبیه‌سازی مهاجمان در محوطه جریمه هم برخورد لازم را ندارند از همه مهم‌تر اینکه با اعتراض‌های زیاد به داوران و کمک داوران هم برخورد قانونی صورت نمی‌گیرد. 

مظفری در مورد اینکه هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس مدام یکدیگر را به سود بردن از داوری متهم می‌کنند، گفت: هوادار دوست دارد همیشه تیمش نتیجه بگیرد و رقیبش ناکام شود و این مساله کاملا در فوتبال طبیعی است اما باید بدانید که ما فقط استقلال و پرسپولیس را در لیگ برتر نداریم بلکه ۱۴ تیم دیگر هم در این رقابت‌ها حضور دارند. همه تیم‌ها از اشتباه‌های داوری در این هفته‌ها هم ضرر کرده‌اند و هم سود برده‌اند اما اشتباه‌ داوران در بازی‌ تیم‌های پرطرفدار بیشتر برجسته می‌شوند و به چشم می‌آید. 

تغییر نتایج نیمی از مسابقات لیگ با اشتباه داوران

داور بین‌المللی سابق فوتبال کشورمان تاکید کرد: قبلا هم گفته‌ام که با پایان یک فصل و شروع فصلی دیگر تغییری در روند داوری کشورمان رخ نمی‌دهد زیرا مگر ما چه کاری باری داوران مان در بین دو فصل انجام داده‌ایم که حالا انتظار داشته باشیم آنها تغییرات مثبتی کرده باشند؟این روند در چند سال گذشته وجود داشته است. 

مظفری در مورد اینکه با آوردن VAR  داوران کم اشتباه‌تر قضاوت خواهند کرد یا نه گفت: در همین بازی یکشنبه شب یونتوس در ایتالیا دیدید که با وجود VAR   داور یک پنالتی اشتباه گرفت و یک گل صحیح را هم مردود اعلام کرد! بنابراین نباید تصور کنیم که دوای درد داوری فوتبال ما فقط آوردن VAR   است تا زمانیکه به داوران توجه لازم را نداریم و آموزش کافی و مناسب به داوران نمی‌دهیم شرایط داوری‌مان تغییر نخواهد کرد. آموزش داوری در فوتبال از راس مدیریت فوتبال به استان‌ها ختم می‌شود.

وی ادامه داد: گاهی شاهدیم که در برخی استان‌ها هیچ آموزشی به داوران داده نمی‌شود و داور به زمین می رود و در میدان مسابقه آموزش می‌بینید!  این شرایط دقیقا مثل این است که شما بدون خواندن کتاب بخواهید امتحان بدهید. بنابراین باید به آموزش داوری فوتبال توجه جدی داشته باشیم.

منبع: فارس