شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تجهیزات#تجهیزات پزشکی#گفتگو

برای حضور در یک نمایشگاه ۳روز؛

دانش بنیانهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی به هند می روند

دانش بنیانهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی به هند می روند

شرکتهای دانش بنیان تولید کننده تجهیزات پزشکی به هند می روند و با تجار و سرمایه گذاران این کشور در راستای صادرات محصولات به گفتگو می پردازند.

دکتر عماد احمدوند، مدیر کریدور فناوری تا بازار مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قرار است در نمایشگاه تجهیزات پزشکی هندوستان که از ۲۶-۲۸ شهریور در دهلی برگزار می‌شود، پاویون شرکت‌های دانش بنیان ایرانی نیز دایر شود.

وی با بیان اینکه این پاویون با هدف معرفی محصولات حوزه تجهیزات پزشکی ایرانی به تجار و سرمایه گذاران هندی دایر می‌شود، گفت: این شرکت‌ها با حمایت هشتاد درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

مدیر کریدور فناوری تا بازار با تأکید براینکه تعداد ۱۰ شرکت دانش بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی که سطح فناوری محصولات آن‌ها بالا بوده و پیش از این صادرات داشته‌اند در این نمایشگاه محصولات خود را معرفی می‌کنند، گفت: پیش بینی شده نشست‌هایی برای تعاملات فناورانه بین تجار و سرمایه گذاران هندی با شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: پایگاه صادرات محصولات دانش بنیان مستقر در هند، نشست‌های B۲Bرا برگزار می‌کند و شرکت‌هایی که می‌توانند به عنوان مشتری محصولات ایرانی یا توزیع‌کننده در بازار هند باشند را به دانش بنیان‌ها متصل می‌کند.

احمدوند گفت: شرکت‌های دانش بنیان را در باشگاه صادرات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری بر اساس شاخص‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا شرکت‌های با آمادگی بالاتر برای صادرات در اینگونه نمایشگاه‌ها حاضر شوند.

وی با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی صادراتی در باشگاه صادرات دانش بنیان، مشخص و تدوین شده اند، گفت: معیارهای ما برای رتبه‌بندی شرکت‌ها، در سه محور اصلی شامل فنی، شرکتی و بازار طراحی شده است و هر محور، از چند شاخص تشکیل شده است.

وی افزود: اولین محور، به دنبال تعیین سطح فناورانه محصولات شرکت است. در این محور، مشخص می‌شود که محصولات شرکت از نظر میزان پیچیدگی فنی و میزان وابستگی به واردات در چه سطحی قرار دارند و همچنین وضعیت آن‌ها از نظر دریافت گواهی‌نامه‌های بین‌المللی و ثبت پتنت امتیازدهی می‌شود.