شهرخبر

حمله به محمد بنا قبل از سوت پایان | رفتار متفاوت علی ارسلان بعد از کسب مدال طلای جهان برای صربستان

سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

کسب مدال طلای علی ارسلان برای کشور میزبان، انتقادات از کشتی فرنگی و شخص سرمربی تیم ملی ایران را به اوج خود رسانده است.

علی ارسلان

به گزارش همشهری آنلاین این اتفاق در فضای مجازی سروصدای فراوانی به راه انداخته و با واکنش‌های متفاوتی همراه بوده است. این در حالی است که جز ارسلان، صباح شریعتی و عبدالمحمد پاپی، کشتی‌گیران ایرانی‌الاصلی بودند که برای جمهوری آذربایجان و آلمان کشتی گرفتند و اتفاقا هر دو نفر مقابل ملی‌پوشان ایران شکست خوردند.

حمله به بنا قبل از سوت پایان
مسابقات جهانی کشتی فرنگی در روز اول برای شاگردان محمد بنا خوب نبود. ۳‌کشتی‌گیر ایران در همان روز نخست تکلیف‌شان مشخص شد و از دور مسابقات کنار رفتند. ناصر علیزاده در ۸۷کیلوگرم هم که به جدول بازنده‌ها رفته بود برای کسب مدال برنز در مقابل کشتی‌گیر ترکیه شکست خورد و به‌عنوانی بهتر از پنجمی نرسید. در کنار این شکست‌ها، یک اتفاق محمد بنا سرمربی تیم ملی را به حاشیه برد تا پیش از اتمام مسابقات، مورد هجمه منتقدین قرار گیرد. پیروزی‌های علی ارسلان، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم ملی صربستان در وزن ۷۲کیلوگرم و شکست محمدرضا مختاری در همان گام نخست در مقابل کشتی‌گیر فرانسه، سبب شد بنا سیبل منتقدان شود.

ارسلان برای رسیدن به فینال برنده مختاری را ضربه فنی کرد تا فشار انتقادات نسبت به عملکرد بنا به اوج خود برسد. در ادامه پیروزی او در فینال و کسب مدال طلا سبب شد منتقدان تمام اتفاقات خوبی که سرمربی نام‌آشنای ایران رقم زده را فراموش کنند و بی‌محابا قبل از اتمام کار شاگردانش به او بتازند.

اقدام غیرمنتظره علی ارسلان بعد از کسب مدال
علی ارسلان کشتی‌گیر آملی تیم ملی صربستان سابقه کسب مدال طلای نونهالان و نوجوانان آسیا (هرکدام ۲مرتبه)، مدال برنز نوجوانان جهان و مدال برنز قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان را در کارنامه افتخارات خود دارد. ارسلان سابقه برد و باخت در مقابل بسیاری از کشتی‌گیران مطرح ایرانی را دارد که مختاری و گرایی جزو آنها هستند. به‌گفته خود ارسلان، او هیچ‌گاه در تفکرات محمد بنا جا نگرفت و خودش دلیل کشتی‌گرفتن برای صربستان را همین مسئله عنوان کرده است.

البته او در مصاحبه اخیرش که بعد از کسب مدال طلا انجام داده، گفته است: «مخلص همه ایرانی‌ها هستم. طبق قراردادی که با صربستان دارم، برای این تیم کشتی می‌گیرم و رؤیای من کسب مدال طلای جهان بود که حالا به آن رسیده‌ام. از تیم ملی ایران هم تشکر می‌کنم که برای من زحمت کشیدند و مخلص همه ایرانی‌ها هم هستم. من در صربستان تحصیل می‌کنم و کشتی می‌گیرم.»ارسلان در حالی این صحبت‌ها را انجام داده که پس از رفتن از ایران، همان اوایل مصاحبه تندی را علیه بنا انجام داد و در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «اگر نفر مدنظر سرمربی تیم ملی را ۱۰بار هم زمین بزنی، باز در تفکر بنا جایی نداری.» البته ارسلان بعد از کسب طلای جهان در سالن نزد کادر فنی ایران رفت و محمد بنا را در آغوش کشید و سپس برای اهدای مدال  مراسم حاضر شد. علی ارسلان همانند تسابولوف روس که چند روز دیگر در کشتی آزاد برای صربستان کشتی خواهد گرفت، به این تیم پیوسته است. طبق قراردادی که بین طرفین منعقد شده، قرار است تا المپیک پاریس ارسلان برای صرب‌ها کشتی بگیرد، هرچند که وزن او المپیکی نیست و برای حضور در پاریس باید ابتدا تغییر وزن بدهد.