شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#حوزه#سازمان سینمایی

صحبت‌های جعفریان درباره تفکیک زنجیره سینماداری از سینماسازی

صحبت‌های جعفریان درباره تفکیک زنجیره سینماداری از سینماسازی

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری اعلام کرد ما هم‌اکنون در ۷ استان سینما نداریم که قرار است در فازِ توسعه مجموعه‌های خانواده‌محور و بهره‌برداری از آنها به صورت جدّی پروژه‌هایی را آغاز کنیم تا اتفاقات خوبی در عرصه سینما رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با روز ملی سینما، حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره به همراه هادی اسماعیلی، معاون توزیع سازمان سینمایی سوره، سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز و جمعی از مدیران سازمان سینمایی از پردیس سینمایی شاهد تهران که به شکل آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده، بازدید و در حاشیه آن از مدیران و کارکنان سینماهای تهران و شهرستان‌ها تقدیر کردند. در ادامه نیز از علی اشتری مدیر پیشکسوت سینما شاهد تجلیل به عمل آوردند.

جعفریان در حاشیه این دیدار با تبریک روز ملی سینما به کارکنان این حوزه در جمع مدیران و کارکنان سینماهای استان تهران حوزه هنری، گفت: همواره در روز سینما اغلب، سینماگران‌اند که دیده می‌شوند و تلاشگرانی که در سینماها مشغول خدمت‌رسانی به مخاطبان‌اند نادیده گرفته می‌شوند. برهمین اساس ما وظیفه خود دانستیم تا از مجموعه همکاران فعال‌مان در سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور تقدیر کنیم.

او ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا بیش از دو سال و نیم سینماها تعطیل بودند و حتی بخش خصوصی نیز تن به این تعطیلی اجباری داد تا سینماها فعالیت چندانی نداشته باشند، اما ما تلاش کردیم زنجیره سینماهای حوزه هنری را همواره فعال نگه داریم و چراغشان روشن باشد که عمده این بار بر دوش همکاران ما در سالن‌های سینمایی بود که در شرایط سخت تلاش کردند تا این چراغ روشن بماند. 

جعفریان اظهار کرد: در این مدت سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز، بیشترین تلاش را داشت تا در دو فاز سینماهای  حوزه هنری را در دست بازسازی و نوسازی قرار دهد که تا یک ماه آینده فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری با آغاز به کار رسمی سینماهای تازه بازسازی شده، به پایان رسیده و ظرفیت سالن‌های سینمایی حوزه هنری به 230 سالن در سراسر کشور خواهد رسید. 

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری همچنین با اعلام خبر  تفکیک زنجیره سینماداری از سینماسازی و نگاه تخصصی‌تر به هر دو حوزه، افزود: ما با تفکیک این دو حوزه، به دنبال نگاه حرفه‌ای‌تر به توسعه مجموعه‌های خانواده‌محور و بهره‌برداری از آنها در قالب زنجیره سینماداری مهر هستیم. بنا را بر این گذاشته‌ایم تا در فاز سوم و چهارم طرح توسعه سینماهایمان با سرمایه‌گذاری و ساخت مجتمع‌های فرهنگی چند‌منظوره این کار را دنبال کنیم. با تفکیکی که در حوزه بهره‌برداری از زنجیره سینماداری مهر اتفاق افتاده، این روند با کیفیت بهتری ادامه خواهد یافت. ما هم‌اکنون در 7 استان سینما نداریم که قرار است در این فاز به صورت جدّی پروژه‌هایی را آغاز کنیم تا اتفاقات خوبی در عرصه سینما رقم بخورد.

جعفریان با اعلام آغاز رویدادهای ویژه روز سینما توسط سازمان سینمایی حوزه هنری گفت: از امروز که روز ملی سینماست، فعالیت‌های خودمان را جدی‌تر خواهیم کرد و در یک ماه پیش رو مجموعه رویدادهای مختلفی را به مناسبت روز سینما از جمله افتتاح پردیس‌های سینمایی شاهد تهران و مهر کوهسنگی مشهد، آغاز اکران انیمیشن سینمایی «لوپتو»، آغاز رسمی جشنواره فیلم صد و... را در دستور کار خواهیم داشت.

گفتنی است، پردیس سینمایی مهرشاهد تهران با 6 سالن سینما بازسازی خود را به تازگی به پایان رسانده و هم‌اکنون فعالیت آزمایشی خود را از سر گرفته تا به زودی طی مراسمی به طور رسمی افتتاح شود. 

انتهای پیام/