شهر خبر

توزیع کالسکه کودک میان زائران اربعین دارای فرزند خردسال+فیلم

توزیع کالسکه کودک میان زائران اربعین دارای فرزند خردسال+فیلم

منابع عراقی از خدماتی که به زائران اربعین در کربلا داده می شود، خبر دادند که از جمله آن توزیع کالسکه کودک میان زائرانی است که با فرزند خردسال خود در پیاده روی اربعین شرکت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، منابع عراقی از خدماتی که به زائران اربعین در کربلا داده می شود، خبر دادند که از جمله آن توزیع کالسکه کودک میان زائرانی است که با فرزند خردسال خود در پیاده روی اربعین شرکت کرده اند.

بر اساس این گزارش، به ابتکار خیرین، کالسکه کودک به زائرانی که همراه فرزند خردسال خود در مراسم پیاده روی اربعین مشارکت کرده اند، در مسیر پیاده روی اربعین داده می شود.

یک میلیون پرس غذا طی ۱۴ روز به زائران اربعین

از سوی دیگر تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع) اعلام کرد که طی فقط ۱۴ روز یک میلیون پرس غذا میان زائران توزیع شده است.

این تولیت همچنین بیش از ۵۰۰۰ قالب یخ در روز با توجه به افزایش دمای هوا به موکبهای حسینی می دهد.

توزیع کالسکه کودک برای زائران اربعین دارای فرزند خردسال+فیلم

لازم به ذکر است که پیاده‌روی کربلا بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه جهان است. صفر تا صد این میزبانی بزرگ حاصل کار داوطلبانی است که عشق حسین (ع) در دل و نام حسین (ع) بر زبان و یاد حسین (ع) در جان دارند.

مسیر نجف تا کربلا که حدود ۸۰ کیلومتر است، مسیر تاریخی پیاده‌روی اربعین محسوب می‌شود، ولی مسیرهای اصلی سفر زائران به کربلا بیش از ۶۴۰ کیلومتر طول دارد و این میزان راهپیمایی در مجموع خودش یک رکورد جهانی است.

پیاده‌روی اربعین زائرانی از حدود ۷۰ کشور جهان دارد. فقط شیعیان ایران و عراق و خاورمیانه و آسیا نیستند. هرساله زائرانی از کشورهایی در قاره‌های مختلف ازجمله اتریش، فنلاند، استرالیا، سوئد، دانمارک، آمریکا، انگلستان، آرژانتین، کلمبیا، روسیه و... در پیاده‌روی اربعین حضور دارند.