شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرانسه#اشتغال

به دلیل سیاست های نژادپرستانه در فرانسه؛

نویسنده الجزایری الاصل مقیم فرانسه مجبور به تغییر نام خود شد

نویسنده الجزایری الاصل مقیم فرانسه مجبور به تغییر نام خود شد

حمید آیت طالب نویسنده و فارغ التحصیل الجزایری الاصل دانشگاه سوربن، از نژادپرستی گسترده در فرانسه انتقاد کرد و گفت که برای اشتغال به کار در این کشور، مجبور به تغییر نام خود شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پرونده حمید آیت طالب، نویسنده الجزایری الاصل فرانسوی جنجال زیادی در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده است.

آیت طالب در گفتگو با رادیو فرانس فاش کرد که برای به دست آوردن شغل در فرانسه مجبور شد نام خود را از حمید آیت طالب به «خاویر لوکلار» تغییر دهد.

این نویسنده افزود که به خاطر هویت عربی خودش، رنج های زیادی را در فرانسه متحمل شده است .

آیت طالب که نویسنده کتاب «مردی بدون نشانی» است، افزود که علیرغم اخذ دو مدرک از دانشگاه سوربن، مؤسسات و شرکت‌ها به خواسته‌های او برای اشتغال به کار توجهی نکرده و حتی با او تماس نگرفته‌اند.

وی توضیح داد که به محض تغییر نامش، صدها پیشنهاد کاری دریافت کرده است.

نویسنده الجزایری الاصل با بیان اینکه با تغییر نامش، این شرکت های فرانسوی بودند که به استخدام او همت گماشتند، افزود: این قضیه دردناک اما واقعی است و من تنها کسی نیستم که از آن رنج می برم.

یک مطالعه توسط بنیاد فرانسوی-آمریکایی در سال ۲۰۲۰، که به مشکل تبعیض در اشتغال در فرانسه پرداخته بود، به این نتیجه رسید که بهتر است یک نام فرانسوی داشته باشید تا برای همه شناخته شده باشید.

این مطالعه نشان داد که افراد دارای اصلیت عربی یا کسانی که دین اسلام را پذیرفته اند، در استخدام ها در فرانسه مورد تبعیض قرار گرفته اند.