شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#انرژی

تداوم بحران انرژی در اروپا؛

قبوض «سرسام‌آور» برق و گاز؛ حقیقت تلخ مقابل چشم‌های ایتالیایی‌ها

قبوض «سرسام‌آور» برق و گاز؛ حقیقت تلخ مقابل چشم‌های ایتالیایی‌ها

رستوران‌ها و کافه‌های ایتالیا در تقلا برای توضیح هزینه‌های فزایند انرژی به مشتریان، قبوض برق و گاز خود را در ملأ عام به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، اتحادیه خرده‌فروشان و مشاغل مرتبط با تهیه غذا (Fipe-Confcommercio)، با به‌راه انداختن جنبشی به نام «قبوض در ملأ عام»، تصمیم گرفتند مشتریان را نسبت به «حقیقت تلخ» آگاه کنند.

هزینه‌های سرسام‌آور ناشی از بحران انرژی در اروپا که خود از جنگ اوکراین و قطع پمپاژ گاز روسیه به کشورهایی اروپایی نشأت گرفته، صاحبان کسب‌وکارهای خرد و متوسط را مجبور کرده است که از بین افزایش قیمت خدمات خود و تحمیل آن به مشتریان یا تعطیلی کسب و کار خود، یکی را انتخاب کنند.

آلدو کورسانو، نایب رئیس اتحادیه رستوران‌داران ایتالیا دراین‌باره گفت: هدف این جنبش، شفاف‌سازی درباره اتفاقات جاری و گریبان‌گیر کافه‌ها و رستوران‌های ایتالیا است تا از این طریق به مشتریان خود توضیح دهند که چرا باید برای یک فنجان قهوه پول بیشتری پرداخت کرده و همچنین نسبت به افزایش احتمالی قیمت‌ها در ماه‌های آینده نیز به آنها هشدار دهند.

وی افزود: باتوجه به افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه‌های انرژی، ما با اسلحه‌ای که به سرمان نشانه رفته، در حال کار و گذران زندگی هستیم.

به گفته یکی از کافه‌داران مرکز رم، اعداد و ارقام قبوض در ماه جولای نسبت به سال گذشته، سه‌برابر شده و قبوض ماهیانه از ۲ هزار و ۳۰۰ به حدود ۷ هزار یورو افزایش یافته است.

تحریم‌های غرب و کشورهای اروپایی علیه روسیه در واکنش به عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، به افزایش بی‌سابقه بهای گاز و تورم در کشورهای اروپایی منجر شده است.

همچنین به‌دنبال توقف فعالیت خط لوله نورداستریم یک، که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شود، قیمت گاز طبیعی در قاره سبز، هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

کرملین در واکنش به ادعاهای غرب مبنی بر اینکه مسکو از انرژی به عنوان صلاح استفاده می‌کند، اعلام کرد تا زمانی که تحریم‌ها علیه روسیه به طور کامل برداشته نشود، فعالیت نورداستریم یک، همچنان با اختلال همراه خواهد بود.