شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما

تلاش کردیم قلب سینما تپنده بماند

تلاش کردیم قلب سینما تپنده بماند

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در روز ملی سینما، بر اهمیت سینمای ایران و سینماگرانش، تلاش و اهتمام سازمان سینمایی و زیر مجموعه‌هایش تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ متن پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت روز ملی سینما به این شرح است:

روز ملی سینما یادآور ظرفیت ژرف هنر _ صنعت_ رسانه سینما برای پیشرانی توسعه کشور و تعالی جامعه و نماد رهنمود معروف مقام معظم رهبری مبنی بر کلید دار بودن سینما و سینماگران برای پیشرفت این سرزمین است و قطعا همه تلاش‌ها و برنامه ریزی‌ها باید برای کم کردن فاصله این جمله از ساحت نظر تا مقام عمل معطوف گردد.

روز ملی سینما نه تنها در تقویم فرهنگی ایران اسلامی که در قلب ما جایگاهی ویژه دارد. از این رو، این روز بزرگ را به خانواده بزرگ و فرهیخته سینمای ایران تبریک و تهنیت می‌گویم.

آنچه در یک سال گذشته محقق شد، گام‌هایی برای پایه‌گذاری توسعه‌ای پایدار بر سه ضلع" قانون‌گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری" برای رونق و احیای دوباره سینما، تولید و اکران فیلم و تقویت روند رشد کیفی و اجتماعی سینما بوده است. کوشش کرده‌ایم، قلب سینما تپنده بماند و تنها عده‌ای خاص از مواهب، روابط و امکانات آن بهره مند نباشند.

دولت سیزدهم، دولت انقلابی و دولت برآمده از مردم است. اساس همت ما و دغدغه‌مان، پوشش شکافی است که بین جامعه و سینما وجود داشته است. این شکاف مادی و معنوی را کرونا بیشتر کرد و ما کوشیدیم بر آن غلبه کنیم. اگر چه هنوز مشکلات و موانع تحقق برنامه‌هایمان وجود دارد، اما خانواده سینما خود، آگاه است که در پرتو همدلی و همگرایی می توان به سوی اهداف متعالی و برنامه‌های بزرگ گام برداشت.

سازمان سینمایی امروز، نماینده همه آنانی است که دغدغه فرهنگ، هویت ملی و اسلامی، عزت و کرامت اجتماعی دارند. قاطبه خانواده سینما با حاکمیت فرهنگی همراه و همدل هستند و ترجیح‌شان کار کردن در محیطی حرفه‌ای و آرام است. روز ملی سینما موقعیت خوبی برای حمایت از هنرمندانی است که با وجود انتقاد به برخی شرایط، عطش فعالیت هنری دارند. باید بدانیم که درهای سازمان سینمایی به روی هنرمندان، سینماگران خوش ذوق و همه فیلمسازانی که متعلق به این سرزمین هستند و خود را جدا از این فرهنگ ایرانی – اسلامی نمی دانند، باز است. عهد بسته‌ایم که خادم سینمای شریف ایران باشیم و بر این عهد پایبندیم.

تعامل با رسانه‌ها و استقبال از نقدهای صحیح و منصفانه، رویکردی است که فراموش نکرده و نمی‌کنم؛ و می‌دانم که رشد سینما بدون رسانه‌های پرسشگر، انتقادی و دلسوز  میسر نمی‌شود.

همه شما دوستان و همراهان می‌دانید که اراده سازمان سینمایی، قانون‌گرایی، گسترش عدالت فرهنگی و رشد و ارتقای اجتماعی سینما است. اعتلای سینما به مثابه یکی از تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی در جامعه امروز، نهضت مخاطب، گشایش ظرفیت‌های جدید در عرصه ملی و بین المللی، توسعه زیرساخت سینما در شهرهای مختلف، کشف استعدادهای نو، احیای سینمای استانی، و سهیم کردن همه جوانان و دوستداران سینمای ایران در رویدادها و برنامه‌های فرهنگی رویایی است که در این یک سال، مقدمات آن بنیان گذاری شده و بیش از همیشه دست یافتنی‌تر به نظر می‌رسد.

روز ملی سینما، دوباره به یادمان آورد که این هنر ارزنده، پرفروغ و بالنده، مسیر رو به رشد و تکامل را می‌پیماید و گشایش ظرفیت‌های جدید ملی و بین‌المللی در پرتو همگرایی و اجتناب از نزاع‌های درون صنفی برای گام نهادن در افق‌های بزرگ‌تر اجتناب‌ناپذیر است. دستیابی به سینمای قدرتمند و جهانی و روند توسعه پایدار با بزرگ‌اندیشی و اصلاح ساختارها و پرهیز از حواشی و نزاع‌های بیهوده - که متعلق به همه دوره‌ها بوده و منفعت جماعتی در آن نهفته است - با همگرایی و هم‌افزایی ممکن می‌شود.

روز ملی سینما را که سالروز تولد سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی است بهانه‌ای قرار می‌دهیم تا قدردان میراث ارجمندی باشیم که در بستر انقلاب اسلامی رشد و نمو یافت و دستاوردها و افتخارات بی شماری را برای این مرز و بوم به ارمغان آورد. امروز ضمن قدردانی از همه سینماگران – از پیشکسوتان تا جوانان- و با تکیه بر این میراث که عصاره همه رنج‌ها، مجاهدت‌ها و تلاش‌های سینماگران خلاق و نجیب سینمای ایران اسلامی است گام به جلو می‌نهیم. 

روز ملی سینما گرامی باد.