شهرخبر

کابین خودروهای بی‌ام و گیاهی شد

کابین خودروهای بی‌ام و گیاهی شد

کابین خودروهای بی‌ام و گیاهی شد
بی ام و میخواهد با خلق کابین گیاهی، آلایندگی ایجادشده در تولید سطوح چرمی سنتی را تا ۸۵ درصد کاهش دهد.

به گزارش ثریا بی ام و امیدوار است تا با استفاده از مواد جدید و خلق کابین گیاهی، آلایندگی ایجادشده در تولید سطوح چرمی سنتی را تا ۸۵ درصد کاهش دهد. امکان انتخاب این متریال تازه مبتنی بر قطعات قابل بازیافت و مواد گیاهی از سال 2023 برای محصولات بی ام و و مینی وجود خواهد داشت.

چرم گاو با وجود لوکس و سرسخت بودن، آلودگی زیادی ایجاد می‌کند چون گاوها مقدار زیادی گاز متان تولید می‌کنند. بدتر از همه اینکه گاهی اوقات درخت‌ها در جنگل‌های بارانی قطع می‌شوند تا زمین برای زندگی گاوها فراهم شود.

بی ام و می‌گوید ۸۰ درصد از گازهای گلخانه‌ای تولیدشده در تهیه چرم برای محصولاتش از متان منتشرشده توسط گاوها ناشی می‌شود. این میزان در مقایسه با ۲۰ درصد آلودگی ایجاد شده در حین برنزه کردن و فرآوری چرم است. به همین دلیل بی ام و به دنبال حذف چرم گاو از کابین محصولات خودش و خلق کابین گیاهی است.

بی ام و به عنوان بخشی از تعهدش برای صفر کردن آلودگی تولیدی خودش تا سال ۲۰۵۰، جایگزین‌هایی برای چرم توسعه داده است که به اعتقاد این شرکت به زیبایی چرم هستند و حس خوبی به سرنشینان می‌دهند.

بی ام و سخت تلاش کرده است تا مطمئن شود این مواد آمادگی استفاده در خودروها را دارند. این خودروساز گفته که تست مقاومت آن‌ برای استفاده روی فرمان یکی از چالش‌برانگیزترین جنبه‌های آزمایش این ماده جدید بوده است.

کابین گیاهی با مواد حیوانی!

بی ام و قصد دارد تا کابین محصولاتش را با نقاط تماس کاملاْ گیاهی ارائه دهد. اما هنوز هم برخی از قطعات با فرآورده‌های حیوانی ساخته خواهند شد. این مواد شامل ژلاتین مورد استفاده برای پوشش‌های محافظ، لانولین در رنگ‌ها، چربی حیوانی به عنوان افزودنی در برخی الاستومرها و موم زنبور عسل به عنوان افزودنی رنگ هستند. با این حال بی ام و می‌گوید این مواد کمتر از یک درصد کابین گیاهی را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، بی ام و در تلاش است تا بازیافت مواد گیاهی سابق مانند کفپوش‌ها را آسان‌تر کند. با ساخت این مواد از یک ماده واحد (به جای مخلوط)، تجزیه و استفاده مجدد از آن‌ها آسان‌تر می‌شود و سالانه به اندازه ۲۳،۰۰۰ تن دی اکسید کربن و ۱،۶۰۰ تن زباله صرفه‌جویی می‌شود.

این خودروساز از سال ۲۰۲۳ آپشن کابین گیاهی را برای برخی از محصولات بی ام و و مینی ارائه خواهد کرد.  

منبع: دیجیاتو