شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عراق#جدید#تشکیل دولت

کارشناسی عراقی:

فرصت مناسبی برای تشکیل دولت جدید در عراق مهیا شده است

فرصت مناسبی برای تشکیل دولت جدید در عراق مهیا شده است

مؤید علی کارشناسی سیاسی عراقی گفت: احزاب سیاسی عراق باید از فتنه اخیر درس عبرت بگیرند و از فرصت پیش رو برای تشکیل دولت جدید استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، مؤید علی کارشناس مسائل سیاسی در عراق گفت: در شرایط کنونی فضای مثبتی بر روند سیاسی عراق حاکم است که باید برای تشکیل دولت جدید از آن بهره برد.

وی افزود: احزاب سیاسی باید از فتنه‌ اخیر درس عبرت بگیرند و در جهت تشکیل یک دولت فراگیر که وحدت عراق را حفظ کند، گام بردارند.

وی افزود: چارچوب هماهنگی (شیعی) بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی در عراق است و می‌تواند پس از فعالیت مجدد نهادهای قانون‌گذاری، دولت را تشکیل دهد، به‌ویژه اینکه دیگر هیچ بهانه‌ای برای ریاست پارلمان وجود ندارد که از فعالیت مجدد پارلمان، جلوگیری کند.

مؤید علی در ادامه گفت: باید از فرصت پیش آمده برای تشکیل دولت جدید استفاده کنیم، به ویژه اینکه اکثر جناح های سیاسی از این امر حمایت می کنند و بنابراین این فرصتی است که نباید از دست برود.

گفتنی است دادگاه عالی فدرال عراق اخیراً درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان را رد کرده و تاکید نمود که این مساله فراتر از صلاحیت های تعیین شده در قانون اساسی درباره اختیارات این نهاد قضایی است. در این شرایط قاطبه جریان های سیاسی در عراق خواستار فعال شدن مجدد پارلمان و تشکیل دولت جدید برآمده از آن، هستند.