شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#برگزاری انتخابات

واکنش حیدر العبادی به درخواست‌های جریان صدر

واکنش حیدر العبادی به درخواست‌های جریان صدر

رئیس ائتلاف نصر از جریان های سیاسی عراق خواست مرحله کنونی را به عنوان یک دوران انتقال قدرت تلقی کرده که با تشکیل دولت آغاز و با انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام پایان می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، حیدر العبادی رئیس ائتلاف نصر در توئیتی نوشت: جریان های سیاسی در عراق باید مرحله کنونی را به عنوان یک دوران انتقال قدرت تلقی کرده که با تشکیل دولت آغاز و با انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام پایان یابد.

وی این درخواست را خطاب به چارچوب هماهنگی شیعی که هم اکنون بزرگترین فراکسیون در پارلمان عراق را دارد ، مطرح کرد و افزود: منافع ملت و ثبات کشور عراق بالاتر و گرانبهاتر از هر منفعت حزبی و یا جناحی است.

حیدر العبادی همچنین در واکنش به درخواست های مقتدی صدر رهبر جریان صدر در زمینه انحلال پارلمان فعلی و برگزاری انتخابات زودهنگام نیز عنوان کرد: هر تصمیمی که بر اساس شکستن اراده (ملت عراق) انجام شود، فاجعه ای برای مردم و کشور عراق خواهد بود.

گفتنی است دادگاه عالی فدرال عراق اخیرا درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان را رد کرده و تاکید نمود که این مساله فراتر از صلاحیت های تعیین شده در قانون اساسی درباره اختیارات این نهاد قضایی است.

پیش از این نیز نوری المالکی رهبر ائتلاف دولت قانون عراق در سخنانی با پافشاری جریان صدر بر لزوم انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرده بود.