شهر خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

برپایی ۱۵۰ ایستگاه سلامت در مسیرهای منتهی به مشهد

برپایی ۱۵۰ ایستگاه سلامت در مسیرهای منتهی به مشهد

مشهد ـ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۵۰ ایستگاه سلامت در مسیرهای منتهی به مشهد برپا که این ایستگاه‌ها از اربعین تا شهادت امام رضا (ع) به زائران پیاده رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد حسینی اظهار کرد: ستاد خدمات سفر در خراسان رضوی به عنوان دبیرخانه دائمی این حوزه فعال بوده و یکی از کمیته‌های ۱۰ گانه این ستاد کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست بوده که رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد دبیر این کمیته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر در خراسان رضوی فعالیت‌ها و خدمات متعددی در طول سال به‌ویژه در مناسبت‌های شاخص ملی و مذهبی صورت می‌پذیرد که یکی از این ایام، ماه‌های محرم و صفر بوده و در این ایام آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵ و نیروهای خدوم حوزه‌های بهداشت و درمان را داریم تا در حوزه تخصصی خود خدمات مورد نیاز به زائران و مجاوران امام رضا (ع) ارائه دهند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با همکاری مشترک مجموعه‌های مختلف اجرا می‌شود، گفت: این برنامه‌ها با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، ادارات کل دامپزشکی و انتقال خون استان، سپاه امام رضا (ع)، شهرداری مشهد، نیروهای نظامی و انتظامی و مؤسسات و مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی اجرا می‌شود و از جمله کارهای شاخص انجام شده در این کمیته می‌توان به راه‌اندازی ۱۵۰ ایستگاه سلامت در سمت ورودی و خروجی شهرهای ملک آباد، قوچان، کلات، فریمان، سرخس به سمت مشهد و برعکس اشاره کرد.

حسینی افزود: در مراکز جاده‌ای و بین‌راهی خدمات بهداشتی، مراقبت‌های فشار خون و قند خون، توزیع بروشور آموزشی و خدمات پزشکی و پرستاری ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود بیش از ۸ میلیون نفر در دهه پایانی ماه صفر به مشهد وارد شوند که از این تعداد یک میلیون نفر از آنان زائران پیاده امام رضا (ع) باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: زائران پیاده ممکن است که در مسیر حرکتی به سمت مشهد دچار بیماری، عرق سوز و تاول کف پا بشوند و به همین دلیل خدمات پزشکی و پرستاری را در مسیرهای بین راهی فعال کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در مراکز شهری مشهد به جز ارائه خدمات مراکز بین شهری، ایستگاه‌های محل تزریق واکسن کرونا را فعال کرده‌ایم، بیان کرد: فعالیت این پایگاه‌ها در آن بازه زمانی فرصت بسیارخوبی برای تکمیل واکسیناسیون افرادی است که به دلایل مختلف موفق به دریافت دُز یادآور نشده‌اند.

حسینی تأکید کرد: مراکز جاده‌ای از روز اربعین حسینی تا روز شهادت امام رضا (ع) فعال هستند و به زائران پیاده رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند، اما مراکز مشهد در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ صفر فعال خواهند بود.