شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زائران حسینی#ایران#هلال احمر

روایت خبرنگار مهر از مراکر درمانی هلال احمر؛

زیارت با طعم خدمات‌رسانی به زائران حسینی + فیلم

زیارت با طعم خدمات‌رسانی به زائران حسینی + فیلم

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراکز درمانی را در عراق برای خدمات رسانی به زائران ایجاد کرده است، در این گزارش بر روند فعالیت این مراکز نگاهی داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین در کشور عراق تعداد قابل توجهی مرکز درمانی تدارک دیده است، یکی از این مراکز یک پارکینگ طبقاتی واقع در یکی از خیابان‌های شهر نجف نزدیک به صحن حضرت زهرا (س) است.

این مرکز به صورت ۲۴ ساعته به مردم خدمت رسانی می‌کند و داوطلبان مختلفی از جمله پرستاران، پزشکان تریاژ، داروسازان و نیروی خدماتی در این مرکز خدمت رسانی می‌کند.

به گفته پرستاران و پزشکان بیشتر موارد بیماری که به این مرکز مراجعه می‌شود به علت گرمازدگی است البته می‌توان از دیگر عوامل شایع به مسمومیت غذایی هم اشاره کرد که علاوه بر عدم رعایت نکات بهداشتی شخصی می‌تواند عدم رعایت بهداشت در موکب ها را از دیگر عوامل مسمویت ها دانست. در گفت و گویی که با افرادی که به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه کرده اند از رضایتشان در مورد خدمات رسانی هلال احمر مطلع شدیم.

نکته حائز اهمیت این است که اغلب زائران می‌گفتند که در مسیر به راحتی نمی‌توانستند مراکز درمانی را پیدا کنند و برای رسیدن به یک مرکز درمانی باید از افراد مختلفی پرس و جو می‌کردند. این نکته از این جهت حائز اهمیت است که اطلاعاتی از محل استقرار مراکز درمانی در دسترس زائران قرار ندارد.

در پایان ذکر این نکته ضروی است که به گفته داوطلبان این جمعیت از نظر دارویی کمبودی وجود ندارد و تقریباً تمام امکانات برای خدمت رسانی درمانی به زائران فراهم شده است.