شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

نفرین پرسپولیسی‌ها پشت سر آقای گل لیگ برتر

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران برای دومین‌بار متوالی در لیگ بیست‌ودوم، ضربه پنالتی به‌دست آمده به سود مس رفسنجان را از دست داد تا همچنان ناکام در گلزن در فصل جدید باشد.

 یکی از تلاش‌های ویژه مدیران مس رفسنجان در کنار جذب چند ستاره در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی، حفظ گادوین منشا بود. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر که مورد توجه یحیی گل‌محمدی هم قرار گرفته بود و گفته می‌شد احتمالاً در لیگ بیست‌ودوم به پرسپولیس بپیوندد، در نهایت توافق مالی میان او و سرخ‌پوشان پایتخت صورت نگرفت و مهاجم نیجریه‌ای در مس رفسنجان ماندنی شد تا برای دومین فصل پیاپی در جمع شاگردان محمد ربیعی فوتبال خود را دنبال کند.

رکورد منفی بی‌سابقه؛ منشا دیگر متخصص پنالتی نیست
مهاجم ۳۳ ساله و باتجربه مس رفسنجان همواره در دوران فوتبالی‌اش به نواختن ضربات پنالتی موفق، شهرت داشت، اما اوضاع در لیگ بیست‌ودوم برای منشا متفاوت پیش رفته و او نتوانسته آمار درخشان فصول گذشته خود را تکرار کند. منشا فصل گذشته در شرایطی با ۱۴ گل توانست کفش طلایِ لیگ بیست‌ویکم را به‌دست آورد که ۷ گل ستاره مسی‌ها از روی نقطه پنالتی بود!

مس رفسنجان در لیگ بیست‌ودوم صاحب ۲ ضربه پنالتی شده است. اولین ضربه در مصاف شاگردان محمد ربیعی مقابل ذوب‌آهن اصفهان به‌دست آمد که منشا در تقابل با حبیب فرعباسی ناکام بود و دروازه‌بان سبزپوشان اصفهانی توانست ضربه مهاجم مس را مهار کند.

گادوین منشا پشت پنالتی به‌دست آمده برای مسی‌ها در تقابل با هوادار ایستاد تا بلکه بتواند به تیره‌روزی‌های خود در لیگ بیست‌ودوم پایان بدهد، اما ضربه پنالتی منشا با وجود تشخیص درست میلاد فراهانی دروازه‌بان هوادار، از کنار دروازه حریف به بیرون رفت تا متخصص ضربات پنالتی، در لیگ بیست‌ودوم آمار عجیبی را از خود به‌ثبت رسانده باشد.

منشا تا که پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم، آخرین‌بار در لیگ هفدهم و مصاف با استقلال خوزستان پنالتی از دست داده بود، حالا در فاصله ۳ هفته در فصل جدید لیگ برتر، ۲ بار ضربات پنالتی به‌دست آمده به سود تیمش را از دست داده است!

آمار کابوس‌وار؛ ۶ بازی و ۰ گل!
منشا در ۲ فصل اخیر حضورش در گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان، در هفته‌های ابتدایی فصل درخشان حاضر شده است. او در لیگ بیستم در لباس گل‌گهر، ۶ هفته ابتدایی فصل را با ثبت ۶ گل به پایان برد و فصل گذشته هم که توانست کفش طلایِ لیگ بیست‌ودوم را به‌دست آورد، در ۶ دیدار ابتدایی مس رفسنجان، ۲ بار در نقش گلزن درخشید و توانست در ترکیب مسی‌ها مثمرثمر باشد.

مهاجم نیجریه‌ای مس رفسنجان برخلاف فصول گذشته، نتوانسته روز‌های خوبی را در رفسنجان پشت سر بگذارد و با از دست دادن ۲ پنالتی، بدون گل زده به کار خود در ۶ هفته ابتدایی لیگ بیست‌ودوم پایان داده است تا هواداران نارنجی‌پوش نسبت به عملکرد فنی ستاره فصل گذشته تیم‌شان گلایه‌مند باشند.

موتور زوج نیجریه‌ای - برزیلی بعد از فیفادی روشن می‌شود؟
مدیران باشگاه مس رفسنجان در اقدامی جالب‌توجه و با نظر کادرفنی توانستند لوسیانو پریرا مهاجم کهنه‌کار و باتجربه فولاد خوزستان را برای حضور در مس متقاعد کنند تا زوج منشا-پریرا در خط حمله مسی‌ها در لیگ بیست‌ودوم شکل گیرد. اما نکته جالب‌توجه اینکه آقای گل‌های فصول اخیر فوتبال ایران نتوانسته‌اند عملکرد خوبی را در مس رفسنجان از خود به جای بگذارند و به جز گلزنی لوسیانو پریرا در هفته نخست لیگ برتر، دیگری گلی در کارنامه این زوج تمام خارجی در خط حمله مس به چشم نمی‌خورد.

پریرا در مصاف با هوادار، موفق شد به سود تیمش ضربه پنالتی بگیرد که ضربه پنالتی به‌دست آمده را منشا از دست داد تا ناکامی دیگری در کارنامه زوج لوسیانو پریرا و گادوین منشا در خط حمله مس رفسنجان به‌ثبت برسد. تعطیلات فیفادی شاید بهترین زمان برای محمد ربیعی و شاگردانش باشد تا بتوانند بعد از کسب اولین پیروزی در لیگ بیست‌ودوم، به آمادگی مطلوب دست پیدا کنند و بعد از تعطیلات به روند صعودی‌شان در جدول ادامه بدهند.

مس برای بازگشت به جمع تیم‌های مدعی در بالای جدول، نیاز به درخشش گادوین منشا و لوسیانو پریرا دارد که باید دید عملکرد این ۲ ستاره خارجی خط حمله مس رفسنجان بعد از تعطیلات فیفادی چگونه خواهد بود و آیا موتور زوج نیجریه‌ای - برزیلی خط آتش مس از هفته هفتم و تقابل با صنعت‌نفت آبادان روشن می‌شود یا خیر.

فوتبال ۳۶۰