شهر خبر

پیش بینی خزانه داری آمریکا درباره قیمت نفت در زمستان

پیش بینی خزانه داری آمریکا درباره قیمت نفت در زمستان

وزارت خزانه داری آمریکا پیش بینی کرده که قیمت نفت در زمستان افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جانت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز یکشنبه گفت که آمریکایی‌ها ممکن است در زمستان که اتحادیه اروپا خرید نفت روسیه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و تحریم کند، افزایش قیمت نفت به همراه گاز را تجربه کنند.

این مقام آمریکایی افزود که طرح سقف قیمت نفت که به تازگی پیشنهاد شده، طرحی برای جلوگیری از صادرات نفت روسیه با قیمت‌های غیرمعمول است و برای کنترل قیمت‌ها طراحی شده است. یلن به سی‌ان‌ان گفت: «این یک ریسک است و ما روی سقف قیمت کار می‌کنیم تا بتوانیم وضعیت بحرانی فعلی برطرف کنیم.»

او گفت که افزایش احتمالی قیمت نفت ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که اتحادیه اروپا به سایر شرکت‌های حمل و نقل و خدمات نفتی اجازه حمل محموله‌های نفتی روسیه را ندهد و این موضوع به عدم ورود نفت روسیه به بازار منجر شود و روی قیمت تأثیر گذارد و قیمت‌ها را افزایش دهد.

طرح سقف قیمت نفت که مورد توافق کشورهای غربی G۷ است؛ از شرکت‌های بیمه، مالی، دلالی، ناوبری و سایر خدمات نفتی می‌خواهد که از ارائه خدمات به محموله‌های نفتی با قیمت بالاتر از سقف قیمتی مصوب، خودداری کنند.

یلن گفت که سقف قیمتی با هدف کاهش درآمدی است که روسیه می‌تواند از آن برای جنگ در اوکراین استفاده کند و در عین حال عرضه نفت روسیه را برای پایین نگه داشتن قیمت‌های جهانی حفظ کند.

در پی شروع جنگ در اوکراین، کشورهای اروپایی به بهانه حمایت از این کشور، تحریم‌های گسترده ای علیه بخش انرژی روسیه وضع کردند. در حال حاضر این تحریم‌ها گریبان گیر اروپا و آمریکا شده و این کشورها با بحران بی سابقه انرژی دست و پنجه نرم می‌کند.