شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

تاکید چارچوب هماهنگی شیعی بر از سرگیری جلسات پارلمان عراق

تاکید چارچوب هماهنگی شیعی بر از سرگیری جلسات پارلمان عراق

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی عراق با تاکید بر از سرگیری جلسات پارلمان این کشور گفت که شرایط سیاسی کنونی عراق اجازه تاخیر در برگزاری جلسات را نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «علی الفتلاوی» از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی عراق با تاکید بر از سرگیری جلسات پارلمان این کشور گفت که شرایط سیاسی کنونی عراق اجازه تاخیر در برگزاری جلسات را نمی دهد.

الفتلاوی با بیان اینکه چارچوب هماهنگی برای جلوگیری از بی ثباتی در اوضاع سیاسی، به دنبال بن‌بست سیاسی نیست، تصریح کرد: جلسه آینده پارلمان باید در ۲۰ سپتامبر جاری برگزار شود.

این رهبر چارچوب هماهنگی اظهار داشت: در صورت توافق بین دو حزب کُرد و به منظور ممانعت از عدم تکراری سناریوی ۲۰۱۸، بر سر نامزد ریاست جمهوری، چارچوب هماهنگی هم در این زمینه رأی خواهد داد.

وی تاکید کرد که پس از صدور قرار دادگاه فدرال مبنی بر رد دادخواست انحلال پارلمان، وضعیت سیاسی کنونی، هیچ تأخیری را در تشکیل دولت تحمل نخواهد کرد.

دادگاه فدرال عراق روز چهارشنبه گذشته درباره درخواست ارائه شده از سوی جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور اعلام کرد که رسیدگی به این موضوع در حیطه اختیارات این دادگاه نیست. دادگاه فدرال عراق بعد از جلسه خود در این مورد اعلام کرد که اختیارات و حیطه صلاحیت دادگاه فدرال در قانون اساسی مشخص شده و انحلال پارلمان در چارچوب آن نیست.

گفتنی است جریان صدر پس از خارج کردن نمایندگان خود از پارلمان و در پی تکاپوی دیگر جریان‌های سیاسی برای تشکیل دولت جدید، خواستار انحلال پارلمان عراق شده است. هواداران جریان صدر نیز با تجمعات گسترده در منطقه سبز بغداد و اماکن حساس نظیر پارلمان، دفتر نخست وزیری و ریاست جمهوری، به آغاز ناآرامی‌های گسترده در این کشور دامن زدند.