شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اربعین#عتبات#عتبات عالیات

پیش‌بینی آب و هوا در عتبات در ایام اربعین | خیزش گرد و خاک در بعضی مناطق مرزی ایران با عراق

یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد، گرد و خاک و گرمای هوا در شهرهای مرزی ایران با عراق و عتبات عالیات خبر داد.

پیاده روی اربعین - گرمای هوا

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات اظهار کرد: آسمان مهران فردا و پس فردا (۲۱ و ۲۲ شهریورماه) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک با بیشترین و کمترین دمای ۴۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین آسمان شلمچه و چذابه طی دوروز آینده صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا فردا در شلمچه به ۴۶ و ۲۸ درجه سانتیگراد در گرمترین و خنک‌ترین زمان می‌رسد. این منطقه پس فردا دمای هوای ۴۵ درجه‌ای تا ۲۸ درجه‌ای را تجربه می‌کند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دمای هوای فردا در چذابه در گرم‌ترین زمان ۴۷ و در خنکترین زمان ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد بود و پس فردا بیشینه و کمینه دما ۴۸ و ۳۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان، آسمان قصر شیرین فردا و پس‌فردا صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک است. فردا با بیشترین و کمترین دمای ۴۳ و ۲۵ درجه سانتیگراد و پس فردا با بیشینه و کمینه دمای ۴۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت جوی مرز تمرچین پیرانشهر طی فردا و پس‌فردا اظهار کرد: آسمان این منطقه فردا صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد خواهد بود و دما در گرمترین و خنک‌ترین زمان فردا ۲۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد و پس فردا نیز آسمان صاف تاکمی ابری گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک با بیشینه و کمینه دما به ۲۷ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی شهرهای عراق اظهار کرد: آسمان نجف و کربلا فردا صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با احتمال خیزش گرد و خاک  پیش‌بینی می‌شود. دمای نجف فردا به ۴۳ و ۲۸ درجه سانتیگراد در گرمترین و خنکترین زمان می‌رسد. برای کربلا نیز دمای هوا در این شهر ۴۳ و ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره دمای هوای کربلا و نجف نیز گفت: آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی‌ می‌شود. دمای هوای نجف در گرمترین زمان به ۴۲ و در خنکترین زمان به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد. کربلا نیز در گرمترین و خنکترین دما ۴۲ و ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی کاظمین اظهارکرد: آسمان کاظمین فردا صاف تاکمی ابری گاهی وزش باد با احتمال خیزش گرد و خاک خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوا در این شهر ۴۳ و ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. وضعیت جوی کاظمین در روز سه‌شنبه صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود و بیشینه دمای هوا ۴۲ و کمینه آن ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی سامرا طی فردا و پس فردا اظهار کرد: آسمان این شهر فردا صاف گاهی همراه با غبار محلی و وزش باد و خیزش گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۴۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و دمای هوا در گرمترین و خنک‌ترین زمان به ۴۳ و ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.