شهر خبر

یونان: اظهارات اردوغان غیرقابل‌ قبول است

یونان: اظهارات اردوغان غیرقابل‌ قبول است

نخست‌ وزیر یونان امروز در یک کنفرانس خبری در شهر «تِسالونیکی» اعلام کرد: اظهارات رئیس جمهور ترکیه (پیرامون آتن) غیرقابل‌ قبول است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست‌ وزیر یونان امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش در تلاش است تا کانال‌ های ارتباطی با آنکارا را علیرغم اظهارات «غیرقابل قبول» اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه باز نگه دارد.

نخست‌ وزیر یونان در یک کنفرانس خبری در شهر «تِسالونیکی» (Thessaloniki) واقع در شمال یونان در این ارتباط گفت: من اظهارات اخیر رئیس‌ جمهور ترکیه را غیرقابل‌ قبول می‌ دانم. با این حال، تلاش خواهیم کرد کانال های ارتباطی را باز نگه داریم.

خبرگزاری آناتولی روز گذشته از تیراندازی گشت ساحلی یونان به یک کشتی تجاری حامل پرچم کومور در آب های بین المللی مقابل جزیره بوزکادا در دریای اژه خبر داد.

در بیانیه فرماندهی گشت ساحلی ترکیه در این باره آمده بود که نیروهای گشت ساحلی یونان به سمت یک کشتی با پرچم کومور که در جنوب غربی جزیره بوزکادا در آب های بین المللی در حرکت بود، تیراندازی کردند.

این بیانیه اضافه کرد که در پی ارسال ۲ قایق متعلق به گشت ساحلی ترکیه به محل حادثه، گشت ساحلی یونان فوراً منطقه را تَرک کرد.

در این بیانیه آمده بود که در پی این تیراندازی، به ۱۸ سرنشین کشتی مذکور از جمله ۶ مصری، ۴ سومالیایی، ۵ آذربایجانی و ۳ ترکیه ای هیچ آسیبی وارد نشد.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اخیرا در سخنانی در واکنش به تحرکات نظامی یونان، تاکید کرده بود که این کشور هزینه سنگینی بابت اقداماتش پرداخت خواهد کرد. در پی اتخاد این مواضع، اتحادیه اروپا درباره این سخنان موضع گیری کرده و در قبال آن ابراز نگرانی کرده بود.