شهر خبر

شرکت نفت یمن اعلام کرد؛

ورود چهار کشتی حامل سوخت به بندر الحدیده/ راهزنی دریایی متوقف شود

ورود چهار کشتی حامل سوخت به بندر الحدیده/ راهزنی دریایی متوقف شود

شرکت نفت یمن با اعلام ورود چهار کشتی حامل سوخت به بندر الحدیده، از ائتلاف متجاوز سعودی و سازمان ملل خواست روند توقیف کشتی های سوخت رسان و راهزنی دریایی را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، شرکت ملی نفت یمن در واکنش به رفع توقیف چهار کشتی حامل سوخت توسط ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد: ما از ائتلاف متجاوز سعودی و سازمان ملل می‌خواهیم روند راهزنی دریایی علیه کشتی‌های حامل سوخت برای ملت یمن را متوقف کرده و در آینده نیز از توقیف این کشتی‌ها خودداری کرده و به آنها اجازه ورود بدهند.

بر اساس بیانیه شرکت نفت یمن، ائتلاف متجاوز سعودی چهار فروند کشتی حامل سوخت شامل دو کشتی بنزین و دو کشتی گازوئیل را آزاد کرد که امروز یکشنبه به اسکله بندر الحدیده در غرب یمن وارد شدند. این کشتی‌ها پس از چند روز توقیف وارد بندر الحدیده شدند و این تأخیر شامل جریمه می‌شود که مردم یمن متحمل هزینه آن خواهند شد.

«عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت نیز در مصاحبه با المسیره در این خصوص گفت: دو کشتی بنزین و دو کشتی گازوئیل امروز وارد بندر الحدیده شدند در حالی که یک کشتی گازوئیل دیگر همچنان توقیف است.

المتوکل افزود: ما درخواست خود را برای توقف فرآیند ورود قطره چکانی کشتی‌های حامل سوخت به بنادر یمن و توقیف بدون توجیه این کشتی‌ها تکرار می‌کنیم.

این مقام ارشد یمنی در پایان تأکید کرد: هدف تداوم راهزنی دریایی ائتلاف متجاوز علیه کشتی‌های سوخت‌رسان به‌ویژه با توجه به آتش‌بس موقت، وارد کردن خسارات بیشتر به مردم یمن و افزایش رنج و مشکلات آنها است.