جنایت هولناک مرد پدوفیلی در تهران / در کمین کودکان است / کم توجهی به سلامت روان جامعه در دولت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، "یک موتورسوار که در سطح تهران مسافرکشی می‌کند در روز روشن پسرم که مبتلا به اتیسم است را مقابل چشمان پدرش ربود و مورد تجاوز قرار داد. پسرم را در بیمارستان پیدا کردیم."

مادر فرزاد در گفتگو با کمپین معلولان این سخن را گفته است و ادامه داد:  "شنبه گذشته همسرم پسرمان فرزاد را به خیابان مولوی برده بود. آنها در راه برگشت موتور مسافربر کرایه می‌کنند و هر دو سوار موتور می‌شوند. موتورسوار به محض پیاده شدن همسرم که برای چند لحظه سرگرم کنترل ساعت تردد اتوبوس بوده فرزاد را می‌رباید و پدر هر چقدر به دنبال موتوری می‌دود به گرد او نمی‌رسد.پس از آن خانواده و بستگانمان تمام محدوده خیابان آذری، پاسگاه نعمت‌آباد و... را گشتند، تصاویر فرزاد را بین کسبه و شهروندان و در فضای مجازی منتشر کردند و ربوده‌شدن او را به پلیس آگاهی و ۱۱۰ نیز گزارش دادند.

روز چهارشنبه فردی با ما تماس گرفت و گفت فرزاد را در بیمارستان فیروزآبادی دیده است. بنابراین به این بیمارستان مراجعه کردیم و فرزاد را در حالیکه با طناب و پارچه به تخت بسته شده بود دیدیم.

طبق گزارش بیمارستان،فرزاد یکشنبه شب، بدون هیچ لباسی و در شرایط بحرانی حوالی خیابان آذری به اورژانس تحویل و از آن طریق به بیمارستان فیروزآبادی منتقل شده بود و بیمارستان نیز بدون آنکه به پلیس اطلاع دهد او را به عنوان فرد مجهول‌الهویه در بخش اعصاب و روان بستری کرده بود!

مادر فرزاد در پایان خاطرنشان می‌کند: فرزاد تا قبل از ربوده شدن و تجاوز،تمام کارهای شخصی‌اش را به تنهایی انجام می‌داد اما اکنون حتی قادر به راه رفتن و کنترل ادرار نیست و ناچارم او را پوشک کنم.فرزاد اکنون در بیمارستان فیروزآبادی بستری است و تحت درمان قرار دارد.

موتورسوار رباینده هنوز دستگیر نشده است.

علم روانپزشکی موتورسوار متجاوز را شناسایی کرده است

هر چند مشخصات موتورسوار فراری برای پلیس هنوز مشخص نیست ولی علم روانپزشکی به خوبی او را می شناسد. این مرد فراری که طبق مشخصات علم روانپزشکی حداقل 16 سال سن دارد مبتلا به بیماری انحراف جنسی با نام پدوفیلیا است. پدوفیلیا  از دو قسمت Pedo به معنی کودک و philia به معنی عشق تشکیل شده است.

در این بیماری جنسی که نوعی اختلال روانی به حساب می‌آید، فرد مبتلا گرایشات جنسی نسبت به کودکان دارد. در واقع این افراد از لحاظ جنسی به سمت کودکان جذب می‌شوند. گرایش جنسی نسبت به کودکان امری غیر طبیعی است. به همین دلیل نوعی بیماری به حساب می‌آید و افراد با حداقل سن ۱۶ سال، در مدت زمان حداقل ۶ ماه با تفکرات جنسی، خیال‌پردازی و رابطه جنسی با کودکان به این بیماری دچار می‌شوند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که 50 تا 60 درصد مبتلایان به پدوفیلیا سوءمصرف مواد یا وابستگی دارند.

پدوفیلیا اولین بار به طور رسمی در اواخر قرن نوزدهم به رسمیت شناخته شد و نامگذاری شد.اگرچه بیشتر در مردان ثبت شده است، اما زنانی نیز وجود دارند که این اختلال را نشان می‌دهند.

راه نجات از پدوفیلیا چیست؟

دلایل دقیق ابتلا به پدوفیلی به طور قطعی مشخص نشده است. برخی از مطالعات آن را با ناهنجاری های عصبی مختلف و آسیب شناسی های روانی مرتبط دانسته اند.اگرچه هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث پدوفیلیا می شود، اما محققان ارتباط بین پدوفیلی و ضریب هوشی پایین را بی اثر ندیده اند. 

بیشتر، روان درمانی برای درمان پدوفیلی استفاده می شود.داروهای ضد افسردگی به نام مهارکننده ممکن است مفید باشند.

افسردگی از علل اصلی بار بیماری‌ها در حوزه سلامت روان است و یک سوم ایرانی‌ها در تیررس بیماری‌های روانی هستند که به حتم با افزایش افسردگی و ناامیدی اجتماعی ، آسیب های بیماری روانی در جامعه افزایش می یابد.

وزارت بهداشت و وزارت کار در بخش بهزیستی باید توجه به اهمیت سلامت روان جامعه داشته باشند و امکانات درمانی و شرایط بهبود شرایط روانی جامعه را ایجاد کنند که تاکنون آمارهای افسردگی و خشونت و اختلالات روانی در ایران نشانگر کم توجهی وزارت بهداشت و بهزیستی به این مهم دارد که شاید نیازمند ورود نمایندگان مجلس و طرح سوال از وزیر بهداشت باشد. وزیر کار هم که هنوز نداریم.