شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن

مفتی یمن: باید با توطئه های متجاوزان برای تجزیه یمن مقابله کرد

مفتی یمن: باید با توطئه های متجاوزان برای تجزیه یمن مقابله کرد

«شمس الدین شرف الدین» ضمن تأکید بر تلاش برای اعتلای ارزش های آشتی جویانه گفت: حفظ وحدت ملی و مقابله با تلاش های دشمنان برای تجزیه یمن اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «شمس الدین شرف الدین» مفتی یمن امروز یکشنبه در سخنانی درباره تحولات کشورش گفت: حفظ وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های متجاوزان برای تجزیه یمن از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است.

مفتی یمن در ادامه افزود: ما باید برای اعتلای ارزش‌های آشتی جویانه تلاش کنیم و از چارچوب‌های محدود و تنگ نظرانه به سوی دامنه گسترده اسلام که همه ملت یمن و مسلمانان را متحد می‌سازد، حرکت کنیم.

شرف الدین تأکید کرد: مقامات کشوری یمن باید از ارزش‌های پیامبر اسلام (ص) در نزدیکی به زیردستان و خدمت به آنها و اداره کشور برای رضای خدا الگوبرداری کنند.

«یحیی الراعی» رئیس مجلس نمایندگان یمن هم امروز یکشنبه در سخنانی اظهار داشت: عربستان حمایت از به اصطلاح دولت قانونی را بهانه‌ای برای نابودی یمن قرار داد و این کشور هرگز دوست مردم یمن نبوده است.

وی در ادامه افزود: رژه‌های نظامی اخیر در یمن، دشمنان را شوکه کرد و ما برای حفظ قدرتی که با وجود تهاجم و محاصره به آن دست یافته‌ایم، اهمیت خاصی قائل هستیم.

رئیس مجلس نمایندگان یمن تصریح کرد: ما به تحکیم استقامت و تقویت عوامل انسجام داخلی در تمامی سطوح اهتمام ویژه داریم.