شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلال احمر#اتوبوس#هزار تومان

حضور به موقع امدادگران هلال احمر در حادثه انفجار اتوبوس در عراق/ دریافتی امدادگران ۲ میلیون ۴۰۰ هزار تومان است

حضور به موقع امدادگران هلال احمر در حادثه انفجار اتوبوس در عراق/  دریافتی امدادگران 2 میلیون 400 هزار تومان است

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به انفجار یک اتوبوس در عراق گفت: اتوبوسی در پمپ بنزین عراق منفجر شده که تعدادی مصدوم و کشته به همراه داشته، اتوبوس های هلال احمر قبل از هر گروه دیگری در میدان حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور بعد از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تامین اجتماعی و جمعیت هلال احمر جهت به کارگیری امدادگران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر کمک کننده به نیازمندان است و فرقی ندارد آنان در چه سطحی هستند و چه جنسیت و دینی دارند. 

وی با اشاره به اینکه هلال احمر مأموریت های بسیار ارزشمندی را در دستور کار دارد، گفت: اعتماد مردم پشتوانه کاری و سرمایه اصلی ماست. خدمات ما توسط گروه داوطلبان انجام می شود و این امدادگران جان خود را در دست گرفتند تا جان مردم را نجات داده و آسایش مردم را فراهم کنند. 

کولیوند با اشاره به انفجار یک اتوبوس در عراق بیان کرد: اتوبوسی در پمپ  بنزین عراق منفجر و سوخته است که تعدادی مصدوم و کشته به همراه داشته و اتوبوس های هلال احمر قبل از هر گروه دیگری در میدان حاضر بوده است.

وی درباره میزان دریافتی امدادگران عنوان کرد: داوطلبان۲۴۰ ساعت شیفت می دهند و سال گذشته دریافتی آنان در یک ماه ۱میلیون ۲۰۰ تومان بوده و امسال به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان شده، در تلاش هستیم تا این میزان به حداقل قانون کار برسد چراکه این افراد جان خود را در دست گذاشتند اما ما حداقل کار را نتوانستیم برای آنان انجام دهیم. 

کولیوند ادامه داد: برخی امدادگران در حین کار دچار آسیب شدند، برای مثال در زمستان سال گذشته صورت افراد در هنگام عملیات دچار سوختگی شدید شد. 

وی با اشاره به اینکه در مجلس طرح های مختلفی را برای بهبود وضعیت امدادگران پیگیریم، خاطرنشان کرد: بر اساس اسناد بالا دستی و بیانیه گام دوم انقلاب باید پشتیبان جوانان باشیم و تکالیف خود را به نحو احسن انجام دهیم و برای معیشت مطلوب تر جوانان آنان را بیمه کنیم تا در صورت بروز  حادثه حمایت شوند و پس از خدمت خود بازنشسته شوند. 

کولیوند افزود: نیرویی داریم که تمام عمر به کشور خدمت کرده اما هیچ حمایتی از او نشده، حال با امضای این تفاهم نامه امید است توجه بیشتری به داوطلبان داشته باشیم. کل هزینه بیمه داوطلبان را هلال احمر پرداخت می کند و آن ها تنها باید ثبت نام کنند و حق بیمه را ما پرداخت می کنیم که خوشبختانه پس از مذاکرات با تامین اجتماعی کارها سریع تر پیش رفت. 

وی با تاکید براینکه ریاست جمهوری برای رفاه حال داوطلبان دغدغه مند است تصریح کرد: جامعه هدف ما برای ۲۲ هزار نفر است اما برخی از این افراد بیمه هستند که به ما اعلام کرده اند. 

انتهای پیام