شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ذوب‌آهن#فوتبال#سپاهان#لیگ برتر

چرخابی:

یارگیری سپاهان بدون برنامه بود/ ذوب‌آهن فقط می‌خواهد در لیگ برتر بماند

چرخابی: یارگیری سپاهان بدون برنامه بود/ ذوب‌آهن فقط می‌خواهد در لیگ برتر بماند

یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید نوع یارگیری سپاهانی‌ها بدون برنامه بود و به جای این‌که بخواهند خودشان را قوی کنند، سعی کردند تیم‌های دیگر را ضعیف کنند.

به گزارش مشرق، حسین چرخابی، درباره توقف سپاهان مقابل آلومینیوم در هفته ششم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: تقریبا به نیمه نیم فصل رسیده‌ایم و وضعیت تیم‌ها مشخص شده است. باید بگویم سپاهان قبل از این‌که بخواهد خودش را قوی کند، سعی کرد تیم‌های دیگر را ضعیف کند. یارگیری بدون برنامه بود و اینگونه به جذب بازیکن نگاه کردند که با جذب آن‌ها تیم‌های حریف را ضعیف کنند. تیمی مثل سپاهان هافبک‌های زیادی دارد اما در نوک خط حمله فقط مغانلو را دارد و با مشکلات جدی روبرو شده است.

او ادامه داد: در ابتدای فصل، تیم نیاز به مهاجم نوک داشت اما مدافع وسط جذب کردند. مهاجم جانشین ندارند و این تیم در فصل نقل و انتقالات کاملا اشتباه عمل کرد. دفاع‌ وسط‌های برزیلی سپاهان در سطح لیگ ایران نیستند. ببینید رناتو چند خطا پشت محوطه جریمه مرتکب شده است. سال گذشته هم دفاع وسط‌های تیم سنگین بودند و امسال هم به همین صورت است. فاصله خط دفاع و هافبک‌های سپاهان بسیار زیاد است و این شکاف نقطه ضعف بزرگی را برای این تیم ایجاد می‌کند.

این پیشکسوت فوتبال در رابطه با اعتراض هواداران سپاهان به عملکرد بازیکنان این تیم عنوان کرد: تماشاگران سپاهان چندان کاری به خوب بازی کردن یا بد بازی کردن و بحث تاکتیک ندارند و فقط پیروزی می‌خواهند. البته اشتباه هم نمی‌گویند چون بازیکنان سپاهان موقعیت زیاد خراب کردند. هواداران به دنبال نتیجه هستند و بعد از گذشت شش هفته هنوز نتیجه دلخواه‌شان را نمی‌بینند.

او اضافه کرد:‌ یک تیم وقتی موفق می‌شود که برنامه‌های مختلف در زمین داشته باشد. سپاهانی‌ها مقابل استقلال، دفاع و ضد حمله بازی کردند. تیم‌های دیگر قطعا سپاهان را آنالیز می‌کنند و بعد از بازی با استقلال دیدید که تیم‌ها کمتر فرصت ضد حمله به سپاهان دادند. در بازی دیروز تیم مهدی رحمتی در هر دو نیمه در زمین خودش دفاع می‌کرد و به دنبال ضد حمله زدن بود. این کار، سپاهان را با مشکل مواجه کرد.

چرخابی درباره وضعیت ذوب‌آهن و شش تساوی پیاپی این تیم هم گفت‌: وضعیت ذوب‌آهن بسیار فرق دارد چون این تیم بودجه بسیار کمتری دارد و بیشتر به دنبال حفظ خود در لیگ است. از جذب بازیکن و رقم بودجه باشگاه می‌توان به این مساله رسید. درست است که در گذشته درخشان بود و نایب قهرمان آسیا شد اما اکنون برایش کمتر اهمیت دارد که در بالای جدول باشد. ذوب‌آهن بیشتر سعی می‌کند در لیگ برتر باقی بماند. اگر تارتار هم نبود، شاید اکنون در جنگ ماندن در لیگ برتر قرار داشت.

منبع: ایسنا