شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه

معاون صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور: هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل در آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

معاون صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور: هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل در آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

مهندس علیرضا مبارک: هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ آبانماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صد آنلاین به نقل از دفاع نوین ، آقای دکتر مبارک معاون صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور از برگزاری نمایشگاه صنایع بومی در آبان‌ماه سال جاری خبر دارد. وی افزود هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ آبانماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه که هفتمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل است در حوزه‌های پدافند سایبری، پدافند شیمیایی، پدافند زیستی، پدافند کالبدی و پدافند پرتوی، شرکت‌هایی که از طرف سازمان پدافند غیرعامل گواهینامه دریافت کرده‌اند و صاحب صلاحیت هستند برای عرضه محصولات خود که عموماً دانش‌بنیان نیز هست شرکت خواهند کرد.

وی گفت: طبق تجربه سنوات قبل بین ۸۰ تا ۱۲۰ شرکت در حوزه پدافند سایبری شرکت می کند، بین ۳۰ تا ۵۰ شرکت در حوزه پدافند زیستی، حدود ۲۰ تا ۳۰ شرکت در حوزه پدافند شیمیایی، حدود ۲۰ شرکت در حوزه پدافند پرتوی و ۲۰ شرکت هم در حوزه پدافند کالبدی مشارکت خواهند کرد که حدودا ۲۰۰ تا ۲۵۰ شرکت هستند که افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل خواهد داشت.

دکتر مبارک در ادامه گفت: در این چهار روز مسولین کشوری لشکری از همه‌ی دستگاه‌های کشور یعنی وزارت صمت، وزارت نفت ، نیرو، راه و شهرداری از این نمایشگاه دیدن می‌کنند و  کارشناسان حوزه‌ی تخصصی، در خصوص نیازهایی که در خصوص زیرساخت‌های حساس، حیاتی و مهم دارند برای مصون سازی زیرساخت‌ها استفاده خواهند کرد و هدف سازمان پدافند غیرعامل از برگزاری نمایشگاه اول حمایت از این شرکت‌های دانش بنیان و دوم معرفی شرکت‌ها به دستگاه‌های اجرایی و سوم حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های مرتبط است.

بخشی از این حمایت‌ها از طریق تفاهم نامه‌های مشترک سازمان پدافند غیرعامل با دستگاه‎‌های مرتبط انجام شده است به طور مثال تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی و تفاهم نامه با وزارت ارتباطات برای حمایت از این شرکت‌هاست و شرکت صندوق نوآوری هم متعهد شده منابع مالی مورد نیاز را برای این شرکت‌ها فراهم نماید تا فعالیت‌های آنها شکل بگیرد.

این رویداد توسط ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه معاون اول ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد و حوزه مقاومت نیز برای بازدید از این نمایشگاه دعوت شده اند تا نسبت به دستاوردهای این حوزه آشنا شوند.

این نمایشگاه تلاش کرده تا محصولاتی که در کشور بومی سازی شده اند به مخاطبان معرفی شوند و سازمان پدافند نیز از این موضوع خصوصا در حوزه دانش بنیان حمایت می کند.

متصدی اصلی این نمایشگاه معاونت صنعت و معدن و تجارت سازمان پدافند غیرعامل است و از دستگاه‌ها دعوت می‌شود بحث بازدید را دنبال کنند و کمک نمایند تا انعقاد قرارداد بین آنها و شرکت‌های دانش‌بنیان سهولت پذیرد. رویکرد سازمان امسال در خصوص تولید دانش بنیان در این نمایشگاه لحاظ شده است و سعی می شود این تکنولوژی‌ها در زیرساخت‌های کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

محور اصلی نمایشگاه کمیته پدافند غیرعامل وزارت صمت است تا از صنایع دانش بنیان نیز در این حوزه حمایت شود. همچنین سایر دستگاه‌ها مانند وزارت ارتباطات و نیرو و نفت و … از این نمایشگاه حمایت خواهند کرد و بحث مشارکت در انتقال تجارب بهتر و برتر در حوزه‌های مختلف است.

متفاضیان می‌توانند برای هماهنگی و شرکت در این نمایشگاه با معاونت صنعت سازمان پدافند غیرعامل تماس بگیرند.