شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خرم‌آباد#مجلس#رئیسه مجلس#لرستان

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

پروژه اتصال ریلی خرم‌آباد تا اندیمشک باید آغاز و اجرا شود

پروژه اتصال ریلی خرم‌آباد تا اندیمشک باید آغاز و اجرا شود

خرم‌آباد- سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه چشم انداز آینده پروژه راه آهن لرستان را باید به نحوی ببینیم که تا اندیمشک حتماً اجرا شود، گفت: مجلس در این راستا آمادگی لازم را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نظام الدین موسوی امروز یکشنبه در مراسم آغاز به کار پروژه ریلی دورود- خرم آباد با بیان اینکه مایه تأسف بود که از سال ۹۷ به بعد یک پروژه‌ای که امیدی را در بین مردم احیا کرده بود و می‌توانست زمینه‌های ارتباط ریلی را ایجاد کند متوقف مانده بود؛ اظهار داشت: در بدو شکل گیری دولت جدید و در صحبت با استاندار لرستان در جلساتی که داشتیم و در صحبت و جلسات با نماینده ولی فقیه در استان، یکی از دغدغه‌های اصلی و ابر پروژه‌های استان احیا و پیشرفت پروژه خط آهن دورود- خرم آباد و سپس به پلدختر و اندیمشک بود.

وی با بیان اینکه مشکلات عدیده ای در حوزه‌های فنی و مالی این پروژه وجود داشت، تا جایی که به تعبیر استاندار واقعاً فضا، فضای ناامیدی بود و بسیاری تصورشان این بود که با توجه به رقم‌های کلان مورد نیاز، این پروژه باید به بوته فراموشی سپرده شود؛ تصریح کرد: با همت عزیزان و جلسات مکرری که شاهد بودیم، پروژه احیا شد و به ویژه با توجه به سفر استانی دولت و تاکید ویژه رئیس جمهور بر احیای پروژه، این پروژه ریلی در دستور کار مجدد قرار گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئولان وزارت راه و به ویژه آقای خادمی معاون وزیر راه متعصبانه این پروژه را دنبال می‌کردند و آن را جزو پروژه‌های اصلی کشور طراحی کردند.

موسوی با اشاره به اینکه نتیجه نهایی این شد که به لحاظ مالی مشکلات رفع شد، قرارگاه مجدداً پیگیری کردند و به میدان آمدند، اظهار داشت: از امروز که آغاز پروژه است چشم انداز آینده را باید به نحوی ببینیم که تا اندیمشک حتماً اجرا شود؛ در مجلس این آمادگی را داریم و بارها عرض کرده‌ایم عنایت ویژه ای به این مقوله در مجلس خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه فقط محلی نیست، افزود: لرستان علاوه بر حقوقی که بر گردن نظام و انقلاب دارد به واسطه نقش آفرینی در دفاع مقدس، به لحاظ موقعیت جغرافیایی هم نقطه اتصال کریدورهای جنوب به شمال و شرق به غرب است؛ امروز نقطه اتصال این کریدورهای ریلی و بزرگراهی در لرستان است و می‌تواند شرق و غرب و جنوب و شمال را پیوند دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از خرم آباد مقوله خط راه آهن پلدختر و اندیمشک هم باید نهایی و شروع شود تا این مسیر به عنوان کریدور اصلی جنوب به شمال مورد استفاده قرار بگیرد و ترانزیت بارهای اساسی بنادر جنوبی از این مسیر انجام شود و جمعیت استان از این پروژه بهره بگیرد.