شهر خبر

مهاجم ایران بهترین بازیکن شد؛

گلزنی، توپ ربایی و پاس گل طارمی در شب پیروزی قاطعانه پورتو

گلزنی، توپ ربایی و پاس گل طارمی در شب پیروزی قاطعانه پورتو

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که روزهای سختی را بعد از بازی با اتلتیکو مادرید تجربه می‌کرد، در هفته ششم لیگ پرتغال دوباره به روند گلزنی خود بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای هفته ششم لیگ فوتبال پرتغال تیم پورتو شنبه شب در ورزشگاه خانگی خود یعنی دراگائو به مصاف تیم چاوز رفت و موفق شد با نتیجه قاطع ۳ بر صفر برنده از زمین خارج بشود.

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو در این مسابقه از ابتدا در ترکیب تیمش بود و ۸۴ دقیقه بازی کرد. حاصل تلاش طارمی در این دیدار گلزنی در دقیقه ۳ و توپ ربایی و دادن پاس گل در دقیقه ۷۰ بود.

طارمی ابتدا خیلی زود و در همان دقایق ابتدایی توانست با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کند تا به چند روز جهنمی خود بعد از بازی با اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا پایان بدهد. طارمی مقابل اتلتیکو از زمین اخراج شد و زمینه باخت پورتو در نخستین بازی اروپایی این فصل را فراهم کرد. بعد از آن مسابقه، انتقادات به شدت از طارمی اوج گرفت و تا حدی پیش رفت که «سرجیو کونسیسائو» سرمربی پورتو مجبور شد در نشست خبری قبل از بازی با چاوز دفاع تمام قدی از مهاجم ایرانی اش داشته باشد.

گلزنی، توپ ربایی و پاس گل طارمی در شب پیروزی قاطعانه پورتو

عملکرد طارمی در دیدار با چاوز البته به این گل ختم نشد و در دقیقه ۷۰ با یک توپ ربایی عالی از مدافعان چاوز توپ را تامحوطه جریمه این تیم پیش برد. مهاجم ایران البته به جای اینکه خودش ضربه نهایی را بزند، ترجیح داد توپ را به «اوانیسلون» هم تیمی برزیلی پاس بدهد تا او هم از این موقعیت بهترین بهره را ببرد.

سومین گل پورتو هم در دقیقه ۸۲ توسط «فرانکو» به ثمر رسید تا این تیم با ۱۵ امتیاز موقتاً به رده دوم جدول صعود کند و بعد از بنفیکای ۱۸ امتیازی بایستد.

طارمی در پایان این مسابقه هم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و یادبود خود را دریافت کرد. «دیگو کوشتا» دروازه بان پورتو جایزه گل نخوردن را گرفت و «متئوس اوریبه» هم جایزه بازیکن ارزشمند باشگاه پورتو را از آن خود کرد.

گلزنی، توپ ربایی و پاس گل طارمی در شب پیروزی قاطعانه پورتو