شهر خبر

گزارش هفته ششم لیگ فوتبال؛

خوش شانسی پرسپولیس و اتفاق ویژه برای استقلال/ رنگ سپاهان «زرد» شد

خوش شانسی پرسپولیس و اتفاق ویژه برای استقلال/ رنگ سپاهان «زرد» شد

لیگ برتر در شرایطی نخستین تعطیلات خود را تجربه خواهد کرد که سرخپوشان پرسپولیس با پیروزی سخت برابر نفت به صدرنشینی خود ادامه دادند. استقلال و گل گهر به صدر چسبیدند اما سپاهان فاصله گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته ششم بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر روز شنبه با برگزاری هفت دیدار پیگیری شد که در پایان سرخپوشان پرسپولیس با عبور از تیم خوب و یکدست نفت مسجدسلیمان به صدرنشینی خود ادامه دادند.

شاگردان یحیی گل محمدی هر چند سه امتیاز این دیدار را کسب کردند اما خوش شانس بودند که در تساوی یک به یک دو تیم داور خطای مرتضی پورعلی گنجی روی مهاجم حریف در منطقه جریمه را ندید تا یک ضربه پنالتی به ضرر آنها گرفته نشود و نتیجه بازی برنگردد.

با این حال پرسپولیس با سه امتیاز این دیدار موقعیت خود در صدر جدول را تداوم بخشید و با خیالی آسوده به تعطیلات رفت.

از دیدارهای این هفته بازی تیم های ملوان بندرانزلی و فولاد به دلیل بارش شدید باران در انزلی برگزار نشد و سازمان لیگ باید در مورد زمان برگزاری این دیدار تصمیم بگیرد.

خوش شانسی پرسپولیس و اتفاق ویژه برای استقلال/ رنگ سپاهان «زرد» شد

بارش باران اجازه نداد ملوانی ها از فولاد پذیرایی کنند

با این حال اتفاقات هفته ششم خارج از پیش بینی های معمول نبود و تیم هایی که انتظار می رفت بتوانند حریفان خود را شکست دهند به پیروزی رسیدند. البته در میان مدعیان سپاهان تنها تیمی بود که نتوانست انتظارات هوادارانش را برآورده کند و با یک تساوی دیگر به رده چهارم رفت. تیمی که در هفته های اول و دوم صدر جدول را به خود اختصاص داده بود با افت عجیبی مواجه شده است.

شاگردان مورایس که دو هفته اول را طوفانی آغاز کردند و نوید ظهور یک مدعی جدی و قدرتمند را داده بودند در دیدارهای بعدی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و از صدر جدول تا رده چهارم سقوط کردند.

خوش شانسی پرسپولیس و اتفاق ویژه برای استقلال/ رنگ سپاهان «زرد» شد

سپاهان دو امتیاز حساس دیگر را از دست داد

استقلال که در شش بازی ابتدایی لیگ نوسان زیادی داشته است در روزی که هواداران خود را به همراه داشت توانست به سه امتیاز دیدار خانگی با نساجی دست پیدا کند تا خود را به نزدیکی پرسپولیس در صدر جدول برساند. البته که هنوز آبی ها تیمی نیستند که هواداران انتظارش را دارند. با این حال شرایط پرنوسان استقلال نسبت به دیدارهای ابتدایی بهتر شده است.

اتفاق ویژه برای استقلالی ها در این دیدار باز شدن پای پیمان بابایی و محمدمحبی به گل بود. دو بازیکنی که در خط حمله استقلال امید اول آبی ها بودند و در دیدارهای گذشته نتوانسته بودند گلزنی کنند.

خوش شانسی پرسپولیس و اتفاق ویژه برای استقلال/ رنگ سپاهان «زرد» شد

استقلال با سه گل به سه امتیازی پرسپولیس در صدر جدول رسید

گل گهر هر چند در تهران به سختی از سد پیکان گذشت اما توانست خود را به نزدیکی پرسپولیس برساند و جدی ترین تعقیب کننده سرخپوشان در صدر جدول باشد. شاگردان امیر قلعه نویی تیمی را شکست دادند که هفته گذشته توانسته بود در ورزشگاه آزادی دو امتیاز از پیکان بگیرند.

نتایج هفته ششم رقابتهای فوتبال لیگ برتر به شرح زیر است:

* سپاهان اصفهان صفر - آلومینیوم اراک صفر

* پیکان تهران صفر - گل گهر سیرجان یک
گل: رضا شکاری(۹)

* مس کرمان صفر - ذوب آهن اصفهان صفر

* تراکتور تبریز یک - صنعت نفت آبادان صفر
گل: رضا اسدی(۴+۹۰)

* استقلال ۳ - نساجی مازندران یک
گل ها: پیمان بابایی(۳)، یامگا (۴۴ - پنالتی)، محمد محبی(۵۰) برای استقلال و ایوب کلانتری(۸۱ - پنالتی) برای نساجی

* نفت مسجدسلیمان یک - پرسپولیس ۲
گل ها: سامان نریمان جهان (۱۱) برای نفت، یورگن لوکادیا(۵۴ - پنالتی و ۶۹) برای پرسپولیس

* مس رفسنجان ۲ - هوادار تهران یک
گل ها: مهدی حسینی(۵۵) و گادوین منشا(۶۲ - پنالتی) برای مس، عزت الله پروغاز (۶۲) برای هوادار

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته ششم

خوش شانسی پرسپولیس و اتفاق ویژه برای استقلال/ رنگ سپاهان «زرد» شد

با برگزاری دیدارهای هفته ششم، مسابقات لیگ برتر به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال ایران تا روز هشتم مهرماه تعطیل خواهد شد و دیدارهای هفته هفتم از همین روز آغاز خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران خود را برای حضور در جام جهانی قطر آماده می کند که آبان و آذر سالجاری به میزبانی دوحه برگزار خواهد شد.