شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جایزه#بهترین فیلم

جایزه هایی که به «جنگ جهانی سوم» رسید | خوشحالی بی اندازه محسن تنابنده در اختتامیه ونیز | سیدی و تنابنده جوایزشان را به چه کسانی تقدیم کردند؟

یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

 «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی بهترین فیلم بخش افق‌های هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز شد.

ونیز

به گزارش همشهری آنلاین، «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی در آیین پایانی این دور از جشنواره جایزه بهترین فیلم بخش افق های ونیز را از آن خود کرد.

جدیدترین ساخته هومن سیدی برخلاف همه آنچه تا امروز از این کارگردان مشاهده کرده‌ایم، یک درام روانشناختی است که در لایه‌های زیرین خود، انفعالات نفسانی کاراکتر را به عنوان محکی برای جریانات قصه قرار داده است.

فیلم، داستان کارگری به نام شکیب (با بازی محسن تنابنده) است که زن و فرزند خود را در زلزله از دست می‌دهد و به صورت تصادفی با دختری کر و لال به نام لادن آشنا می‌شود. در ادامه، این آشنایی هم‌زمان می‌شود با کار جدید او که در پشت صحنه یک فیلم مربوط به جنگ جهانی است. او که به عنوان یک کارگر ساده برای پشت صحنه این فیلم انتخاب می‌شود با بیماری بازیگر نقش هیتلر، برای بازی در این نقش انتخاب می‌شود و ... .

هومن سیدی این جایزه را به مردم ایران تقدیم کرد.

محسن تنابنده بهترین بازیگر مرد بخش افق‌ها

  محسن تنابنده به خاطر بازی در فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق های هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز را به خود اختصاص داد.

«جنگ جهانی سوم» در ادامه مسیر فیلم‌سازی هومن سیدی، تکمیل‌کننده تدریجی پازل روان‌شناسانه‌ای است که او آن را در «مغزهای کوچک زنگ‌زده» مطرح کرد، در «قورباغه» مراحل آزمون و خطای آن را طی کرد و حالا اینجا در «جنگ جهانی سوم»، به یک بلوغ نسبی رساند.

محسن تنابنده این جایزه را به همسرش که در زمان فیلمبرداری فیلم باردار بوده و در عین حال باید از بچه دیگرشان نیز مراقبت می کرده است ، تقدیم کرد.

او همچنین جایزه اش را به تمام جامعه کارگران ایران ( که می تواند زندگی شأن شبیه کاراکتر کارگر این فیلم باشد ) تقدیم کرد.

محسن تنابنده که با همراهی محمد اطبایی پخش کننده فیلم روی صحنه حاضر شده بود،در عین حال از گرفتن این جایزه ابراز خرسندی کرد و با خنده گفت: آنقدر خوشحالم که می توانم پیاده تا تهران بروم!