شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#کشتی

ائتلاف سعودی کوتاه آمد؛ ۴ کشتی نفتی یمن آزاد شد

ائتلاف سعودی کوتاه آمد؛ 4 کشتی نفتی یمن آزاد شد

ائتلاف سعودی-اماراتی مجبور شد چهار کشتی نفتی یمن را که توقیف کرده بود، آزاد کند.

به گزارش مشرق، شرکت نفت دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی و سازمان ملل باید به سیاست قطره‌چکانی در آزادسازی کشتیهای حامل سوخت یمن پایان دهند.

شبکه خبری المسیره به نقل از المتوکل گزارش داد، ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا، به صورت ویژه‌ای باعث مشکلات مردم یمن شده‌اند؛ زیرا اجازه نمی‌دهند کشتیهای حامل سوخت یمن آزاد شود.

وی با اشاره به آزادی چهار کشتی حامل سوخت یمن، گفت که این کشتیها، دو کشتی، حامل بنزین، یک کشتی حامل گاز و یک کشتی حامل گازوئیل بوده است.

این مقام یمن با بیان اینکه ائتلاف سعودی همچنان پنج کشتی سوخت یمن را در توقف خود دارد، تصریح کرد، این کشتیها از سازمان ملل هم مجوز ورود گرفته بودند.

المتوکل از سازمان ملل خواست که به صورت بی‌طرفانه عمل کند و به بندهای آتش‌بس پایبند باشد، اقدامات خودسرانه و دزدی کشتیها را متوقف کند و ورود کشتیها به بندر الحدیده را تضمین کند.

این در حالی است که ائتلاف سعودی همچنان پنج کشتی حامل سوخت را توقیف کرده است و این مسئله، نقض مداوم آتش‌بس در این کشور به شمار می‌رود.

وزارت نفت و معادن یمن اخیرا نشستی با عنوان تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن و سال‌ها چپاول نظام مند ثروت‌های یمن برگزار و تاکید کرد که میزان نفت خام غارت شده در بازه زمانی ۲۰۱۸ تا جولای سال جاری ۱۳۰ میلیون بشکه برآورد شده است.

این وزارتخانه افزود: ارزش کل درآمدهای نفتی غارت شده از سال ۲۰۱۸ تا ژوئیه گذشته(تیرماه) بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

در این بیانیه آمده است: حجم تولید نفت خام در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۸ میلیون بشکه به ارزش تخمینی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۹ میلیون و ۶۰۰ بشکه نفت خام به ارزش حدود ۲.۳ میلیارد دلار تولید شد.

در این بیانیه آمده است: در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۲۴ میلیون دلار و در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار در یمن تولید شده است در حالی که از ژانویه تا ژوئیه امسال نیز تولید به بیش از ۱۹ میلیون و ۱۴۱ هزار بشکه به ارزش تخمینی بیش از یک میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار رسیده است.

شرکت نفت یمن اعلام کرد که تولید گاز در این کشور نیز ماهانه ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال یمنی درآمد دارد.

منبع: فارس