شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلال احمر#زائر ایرانی#عراق#روابط عمومی

سرپرست روابط عمومی هلال احمر خبر داد؛

مراجعه ۶ هزار زائر ایرانی به درمانگاه هلال احمر در زرباطیه

مراجعه ۶ هزار زائر ایرانی به درمانگاه هلال احمر در زرباطیه

سرپرست اداره کل روابط عمومی هلال احمر از مراجعه بیش از ۶ هزار مسافر ایرانی به درمانگاه هلال احمر در زرباطیه عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید اشکان موسوی از مراجعه بیش از شش هزار مسافر ایرانی به درمانگاه هلال احمر در زرباطیه عراق خبر داد و گفت: درمانگاه زرباطیه بلافاصله بعد از گیت‌های خروجی مرز ایران، در خاک عراق دایر شده است و تیم‌های پزشکی و پرستاری هلال احمر در آن به صورت داوطلبانه به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی هلال احمر همچنین به وضعیت زائرانی که وخامت حال بیشتری دارند اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز طرح عملیات اربعین تا صبح روز ۱۹ شهریور، بالغ بر شش هزار نفر از مسافران ایرانی از خدمات این مرکز درمانی هلال احمر بهره مند شده اند. همچنین ۱۰۳ نفر از این افراد که شرایط جسمانی وخیم‌تری داشتند برای دریافت خدمات درمانی بهتر و به کشور اعزام شده‌اند.

به گفته وی گرمازدگی، مشکلات قلبی، بیماری‌های ریوی بیشترین دلیل مراجعه زائران ایرانی به این درمانگاه است. همچنین افراد سالمند و کودکان و خردسالان بیشترین تعداد مراجعات به این مراکز درمانی را به خود اختصاص داده اند.

موسوی گفت: خدمات مرکز درمانی هلال احمر در زرباطیه به صورت شبانه روزی است و تیم‌های پرستاری و پزشکی به صورت داوطلبانه در آن مشغول خدمت رسانی هستند.